factori motivaționali care chiar dau rezultate

21 de factori motivaționali care chiar dau rezultate

Motivația poate să ne părăsească foarte ușor. Însă atunci când vine vorba despre o întreagă echipă, tot trebuie să se găsească cel puțin o persoană, care să ridice vibrația organizației.

Atunci când cineva decide să acționeze (chiar și printr-o vorbă), are puterea de a influența. Iar atunci când influența pornește dintr-o intenție pozitivă, schimbările vor fi în concordanță. Acel cineva poți fi chiar tu.

Dacă îți dorești cu adevărat să contribui la buna desfășurare a organizației din care faci parte, ia în considerare următorii factori motivaționali care chiar dau rezultate:

1.            Încurajează participarea în procesul de stabilire a obiectivelor și în planificarea atingerii lor.

2.            Ai grijă ca toată echipa să fie permanent conștientă că task-urile din cadrul organizației sunt interconectate.

3.            Oferă tuturor instrumentele și instruirea necesare pentru a reuși.

4.            Oferă beneficii cel puțin egale cu munca depusă.

5.            Asigură condiții optime de lucru.

6.            Oferă îndrumări clare, ușor de înțeles și de acceptat.

7.            Află care sunt abilitățile fiecăruia și atribuie sarcini în funcție de capacitatea lor de a le rezolva.

8.            Permite membrilor să ia decizii cu privire la sarcina lor.

9.            Fii disponibil. Ascultă activ și cu empatie.

10.         Recunoaște meritele și laudă o muncă bine făcută.

11.         Răspunde prompt și direct întrebărilor.

12.         Fii corect, arată respect și prețuiește oamenii tăi.

13.         Ajută-ți echipa cu privire la rezolvarea problemelor.

14.         Încurajează-ți echipa să dobândească cunoștințe și abilități suplimentare.

15.         Manifestă interes și preocupare față de fiecare persoană în parte.

16.         Află tiparele comportamentale ale fiecăruia și poartă-te în consecință.

17.         Asigură-te că fiecare persoană se simte integrată în echipă.

18.         Ai grijă ca oamenii să fie interesați și entuziasmați de munca lor.

19.         Ia în considerare ideile și sugestiile echipei.

20.         Oferă feedback constant.

21.         Încurajează-ți echipa să facă tot ce poate și oferă-i susținere.

Femei de afaceri prezente la Lady Today, Business Lady Tomorrow – 7th edition

Suntem deja foarte aproape de evenimentul care ne încântă primăvara, și anume Lady Today, Business Lady Tomorrow – 7th edition, care va avea loc pe 30 martie, la The Office Cluj-Napoca, începând cu ora 12. Evenimentul se adresează tuturor doamnelor și domnișoarelor care doresc să descopere pașii către succes, cât de importantă este crearea unei imagini, dar și a unei identități pentru o afacere mult visată.
De la această ediție specială nu vor lipsi, desigur, speakerii care ne vor povesti despre experiența și parcursul lor profesional de până acum și care ne vor îndruma cu sfaturi pentru o afacere de succes. Așadar, printre speakerii care vor fi prezenți la eveniment se numără: Anabela Luca, Mihaela Rus, Corina Sterea, Oana Țoiu, Ioana Andrievici și în cele din urmă Andra Pintican.

Anabela LUCA

Anabela Luca este o doamnă stilată și elegantă, dar și o fire amițioasă. Aceasta este antreprenor, Managing Director și Online Marketing Consultant la adLemonade – agenție de Performance Marketing. Din dorința de a se realiza mai mult pe plan profesional, a făcut un pas mare în anul 2012 prin lansarea propriei companii – Agenția de publicitate online adLemonade care este certificată ca Google Premier Partner, dar și ca una dintre primele cinci agenții de marketing online din România. Anabela are o experiență de peste 10 ani în construirea de strategii și administrarea companiilor de Pay Per Click (GoogleAds, Facebook Ads etc.), livrând rezultate aliniate cu obiectivele de business ale clienților. Pasiunea ei o reprezintă digitalul. “Cel mai mult, cu siguranță, mă pasionează online-ul. În tot ceea ce fac în fiecare zi pun multă pasiune” * – spune Anabela Luca. Aceasta contribuie activ la educarea pieței în cele peste 150 de training-uri și prezentări, fiind trainer certificat Google din anul 2013. Alături de echipa din agenție a crescut performanța în digital pentru peste 300 de branduri printre care se numără Deichman, Continental Automotive, Jolidon, How to Web etc. Parcursul profesional al Anabelei Luca nu se oprește aici, dar mai multe veți afla la evenimentul nostru Lady Today, Business Lady Tomorrow.

Mihaela RUS

Mihaela Rus este Președintele și Fondatorul AFA, adică Asociația Femeilor de Afaceri din Cluj-Napoca, înființată în anul 2004. De asemenea, se ocupă de atunci și de proiecte umanitare, iar între timp a devenit și un ambasador feminin de antreprenoriat. De peste 20 de ani, Mihaela investește zi de zi, pasiune și profesionalism în propria afacere, în Vitrina Advertising, cel mai cunoscut brand de comunicare și cea mai importantă companie din Transilvania, dar și una dintre cele mai puternice din România. Vitrina Advertising, companie națională cu sediul central în Cluj-Napoca și cu reprezentanță în București, este unicul reprezentant al României în rețeaua internațională Advertising Marketing International Network, fiind inclusă în fiecare an în Topul Agențiilor de Publicitate din România (Forbes) și unicul reprezentant din țară în rețeaua internațională AMIN. “Eu şi Vitrina suntem parte activă a generaţiei care a făcut trecerea de la comunism la piaţa liberă şi a construit practic în România sectorul publicităţii, inexistent înainte de 1990. Aş spune că, în ultimul an, Vitrina s-a definit prin stabilitatea serviciilor de creaţie şi publicitate clasice, dar şi printr-o dinamică accentuată a serviciilor în zona digitalului, care capătă tot mai multă importanţă şi au o complexitate tot mai mare” ** – declară Mihaela Rus. Aceasta a făcut din antreprenoriat un sport de performanță în care nu există limite, și-a menținut echilibrat principiile de business și de viață și a dezvoltat echipe eficiente, unite, renumite pentru creativitate și performanță.

Corina STEREA

Corina Ioana Sterea ne va povesti despre parcursul său profesional în frumusețe. Ea este fondatoarea PURE Salon și consultant în frumusețe. Datorită experienței sale de peste 10 ani în consultanța de business și pasiunea pentru metodele de întreținere a frumuseții cu substanțe naturale, Corina Sterea și-a deschis propriul business în anul 2017, situat în Bd. Dacia nr. 130 București. Pentru îndeplinirea acestui vis, Corina a obținut finanțare pentru echipamente prin programul Start Up Nation, iar restul investiției a susținut-o cu mult curaj, din fonduri personale. Este convinsă că secretul succesului în acest domeniu constă în calitatea serviciilor oferite, completate de folosirea unor echipamente performante și mânuite cu profesionalism. Acest proiect de suflet pentru Corina, PURE Salon, a fost lansat din dorința de a susține feminitatea, frumusetea și antreprenoriatul românesc. “Mă bucur de oameni minunați în fiecare zi, în fiecare săptamână și am căutat să dezvolt ideea de natural, de PURE, de relaxare și de viață sănătoasă. Aș vrea să merg pe partea de dezvoltare personală a femeilor, pentru că femeile, de cele mai multe ori, nu știu cât de frumoase sunt și asta le afectează stima de sine. În acest spirit aș vrea să organizez diferite workshop-uri” *** – a menționat Corina. Corina îmbină utilul cu plăcutul, iar rezultatele nu întârzie să apară. Ea activează într-un domeniu extrem de solicitant, cu noi provocări de fiecare dată și cu un volum mare de muncă, dar face totul din pasiune.

Oana ȚOIU

Oana Țoiu este antreprenor social, trainer, consultant și membru fondator la Global Shapers Bucharest Hub și la Social Innovation Solutions. A fost numită de fostul Prim-Ministru al României, Dacian Cioloș, ca Secretar de Stat la Ministerul Muncii Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice unde gestionează incluziunea socială și antreprenoriatul social. Datorită experienței sale de peste 10 ani în domeniul inovației sociale, Oana a derulat programe de dezvoltare atât în țară cât și în străinătate (Austria, Slovacia, Rusia etc.) pentru organizații nonguvernamentale și în mediul privat. Înainte de a lucra în mediul public, a lucrat în mediul ONG și în mediul privat ca antreprenor. Apoi a dezvoltat o afacere socială și anume Mesteshukar ButiQ (MBQ) – o rețea de producători meșteșugari de etnie romă și designeri internaționali (austrieci, suedezi) care creează și produc bijuterii și obiecte de decor cu expoziții internaționale alături de Romano ButiQ. Oana face parte cu mândrie din comunități de tineri și antreprenori din mai multe rețele precum: the Entrepreneurship Academy, AIESEC, Universitatea Alternativă, Impact Hub, Arcub, Fundațiile Comunitare, Oana Țoiu a fost nominalizată de revista Foreign Policy România ca unul dintre cei ,,101 oameni care schimbă România”, este fellow al Aspen Institute România și a beneficiat de o bursă în SUA ca Marshall Memorial Fellow.

Ioana ANDRIEVICI

Ioana Andrievici este expert negociator, trainer & coach în negociere, autor, speaker motivațional, consilier juridic și antreprenor. Grație experienței de peste 14 ani în negocieri de business și a contractelor, a înființat alături de soțul ei Compania Rubinian, firmă de consultanță și planificare în afaceri. În cadrul acesteia au dezvoltat partea de modele de contracte întocmite complex, ca bază solidă de negociere pentru ambele părți. “Pe parcursul anilor mi-am dat seama de faptul ca oamenii au mare nevoie sa stie sa negocieze, sa comunice bine unii cu ceilalti pentru a obtine ceea ce-si doresc. In mod special antreprenorii au nevoie de aceste abilitati precum si de angajati cu aceste abilitati esentiale in incheierea de contracte mai bune, stabilirea de relatii si parteneriate mai bune” **** – spune Ioana Andrievici. Pe lângă cele manționate mai sus, Ioana Andrievici scrie cărți și articole tematice în principal pe tema negocierii, cum ar fi: Negocierea si intocmirea contractelor, Cum sa negociezi bine orice si cu oricine – Ghid practic pentru succes in negocieri, Planul de negociere – model si ghid ș.a.m.d. Aceasta este membru fondator al Asociatiei umanitare ,,Maini Unite” – din dragoste pentru copii unde se implică în proiecte umanitare, organizare de evenimente, strângere de fonduri și în discursuri publice tematice, apariții media și televizate. Ca speaker motivațional, susține seminarii și oferă discursuri motivaționale, în principal pe tematica negocierii dar și cu privire la dezvoltare personală, leadership, motivare și succes, iar despre aceste lucruri va vorbi și la conferința noastră Lady Today, Business Lady Tomorrow.

Andra PINTICAN

Ultimul speaker al celei de- a 7-a ediții a conferinței Lady Today, Business Lady Tomorrow este Andra Pintican. Inspector de Resurse Umane și trainer. A studiat jurnalismul la Unversitatea ,,Spiru Haret” din București, a fost voluntar la Touched România, o fundație care era contra violenței domestice. A început să lucreze în domeniul managementului ca asistent, manager de resurse umane, recrutăr la diferite firme precum Vienna Investment Trust, VidaXL, Obiettivo Lavoro România ș.a.m.d.

Acestea fiind spuse, vă așteptăm la cea de-a 7-a ediție a conferinței Lady Today, Business Lady Tomorrow , pe 30 martie, la The Office, începând cu ora 12. Vă puteți rezerva biletul aici:

Înscrierile se pot face până în data de 28 martie 2019, ora 20:00.
Taxa de participare se achită:
• printr-un mesaj pe pagina noastră, care se poate accesa aici
• în ziua evenimentului

Tot ce ne dorim este să conştientizaţi şi să puteţi afirma în fiecare zi cu deplină încredere:

,,Da, sunt femeie şi asta spune tot!”

Source:

* https://answear.ro/

** http://revistasinteza.ro/

*** https://pr2advertising.ro/

**** http://www.ioana-consult.ro/

Articol realizat de: Andreea Larisa

Multe afaceri eșuează. A ta poate să fie un succes

Dacă ai dat click pe acest articol, probabil ești una dintre sutele de persoane care, atunci când este întrebată care este visul ei, răspunde cu fermitate că dorește să pună bazele propriei afaceri. Sunt sigură că ai dat și ai primit de multe ori acest răspuns de-a lungul anilor. Asta până să îți spună unul dintre zecile de profesori din facultate că nu rezonează cu un interviu de angajare.

Din cauza sentimentului de incertitudine pe care ți-l oferă cuvântul “afacere“, dar și datorită demersului pe care îl presupune, mulți renunță la acest vis. Dar nu e chiar așa. Până la urmă și să ai o proprietate disponibilă spre închiriere în regim hotelier e tot o afacere! Nu e necesar să ai o firmă cu zeci de angajați și birouri în toată țara că să te poți numi antreprenor. Te-ai întrebat vreodată de ce unele afaceri au succes, iar altele eșuează? Ei bine, sunt câteva puncte cheie de care trebuie să ții cu dinții dacă vrei să reușești. De aceea, anul acesta am ales să le abordăm în cadrul evenimentului nostru cu tradiție, Lady Today, Business Lady Tomorrow. 

Pe 30 martie vei putea auzi cei mai bine calificați speakeri din domeniu, despre cum să faci dintr-o negociere un succes, despre cum să-ți construieșți un brand și cum să-ti alegi oamenii alături de care să lucrezi.  La ce te ajută negocierile? Practic, dintr-o discuție cu cineva cu funcție de management sau execuție, obții ceva în avantajul tău. Poți să negociezi, contracte, salarii, termeni și condiții, oferte, prețuri etc.

Planul de afaceri este cel mai important atunci când vrei să îți începi o afacere. Cu ajutorul lui rămâi organizat și determini drumul de parcurs pentru o anumită perioadă de timp. Unele dintre punctele abordate în acest plan definesc strategia, misiunea, valorile și obiectivele.  De asemenea, unul dintre speakeri ne va explica de ce un brand nu este doar un nume sau logo. Brandul se referă și la identitatea proprie a afacerii în sine, la felul cum este percepută de către oameni și dacă aceștia asociază logo-ul și numele cu afacerea ta. De asemenea, vor explica la ce se referă termenii poziționare, strategie și promovare. Un subiect interesant despre care vom auzi este despre propria imagine de antreprenor. A fi Business Woman înseamnă a-ți construi o imagine și o personalitate proprie, autentică. Adică un brand. Și dacă îți construiești o imagine puternică, pozitivă, trebuie să găsești oameni care să te ajute să întărești ceea ce vrei să transmiți. De asemenea, criteriile prin care ne alegem echipa, calitățile și abilitățile profesionale pe care acești oameni trebuie să le îndeplinească, o să le aflăm tot la eveniment.

Și în final, pentru ca afacerea să meargă bine și să reziste în timp, ai nevoie de vânzări. Cu asta se ocupă marketingul. Speakerul nostru va explica cum trebuie să ne definim corect un public țintă, să determinăm care le sunt nevoile și cum să opteze pentru serviciile propriei afaceri în detrimentul concurenței.

Dacă vrei să afli mai multe detalii despre cum poți să-ți iei bilet la eveniment, intră acum pe pagină noastră de Facebook, pe care o poți accesa aici. Te asigurăm că prezența ta ne va bucura nespus, iar tu vei putea bifa o altă experiență utilă și benefică în dezvoltarea propriului viitor. Acest eveniment este pentru tine, pentru voi, dragi viitoare femei de succes! Așa că, ia-ti o prietena si vino la Lady Today Business Lady Tomorrow. Avem reducere!

Be the kind of woman that makes other women want to up their game

Articol redactat de: Cătălina

Fragmente din Lady Today, Business Lady Tomorrow 8th edition

Dacă 2020 a fost un an al provocărilor, 2021 este anul inspirației și al femeii inovative. 

Astfel, s-a conturat ideea celei de-a opta ediții Lady Today, Business Lady Tomorrow.  Lumi definite de pasiunile de a crea, de a dărui și de a face lucrurile să se întâmple. Fiecare dintre noi vede lumea prin propria lentilă, dar își arată personalitatea și creativitatea în moduri diferite, unice.

Ziua de 27 martie 2021, ne-a adus alături patru business ladies, care au fost sursă de inspirație, motivație și energie feminină.

Dacă nu ai reușit să participi la eveniment, în cele ce urmează vei găsi idei cheie pe care ar trebui să le tipărești în sufletul tău.

Alexandra Crăciun – Ajută brand-urile să își spună povestea. Adoră arhitectura. Iubește Scandinavia, fiind destul de sigură că într-o altă viață a fost viking. Se descrie ca fiind modernistă, minimalistă și feministă. E convinsă de faptul că cele mai valoroase lucruri pe care le-am putea găsi în casa ei sunt cărțile, însă speră că, în timp, am putea găsi o artă fantezistă-minimalistă. Printre alte proiecte care îi descriu viața creativă, intensă și vizuală, deține și un studio de branding modernist denumit BEAM.

Pe parcursul evoluției tale, gândește-te la:

– Cine sunt eu și cât vreau să arăt din ceea ce sunt? Întrebările esențiale în construcția unui branding personal de succes.

– Care sunt obiectivele mele? Construiește-ți un moodboard care te reprezintă.

– Ce aleg să fiu? O carte de vizită sau mă forțez să mă pun în rol pentru business?

Mădălina Hodorog – Dezvoltă de 8 ani programe de #EducațieAltfel prin joc, energie și multă inspirație. Fondator al celui mai complex program intitulat FUTURE- Construiește cu pasiune, pregătește studenții pentru primul loc de muncă alături de profesori și angajatori. De-a lungul anilor, și-a pus în valoare abilitățile de organizare și strategie pe care le-a dezvoltat în cei 6 ani ca organizator de evenimente de business, proiecte europene sau evenimente internaționale. Crede în educația continuă, iar din acest motiv este doctorand și cadru didactic asociat în cadrul Universității Babeș-Bolyai.

Descoperă-te, pentru a-ți descoperi pasiunea:

– Cine sunt eu și cine e business-ul meu? O altă întrebare pentru a păși cu dreptul în mediul de business.

– Creează-ți timeline-ul personal și găsește-ți “linia roșie”.

– Verifică domeniul tău și vezi unde ești creativ. Descoperă diferența dintre hobby și pasiune.

Roxana Puriș – Într-o lume în care trecem din ce în ce mai repede prin timp,  și-a creat propriul brand de slow-fashion, dorindu-și să facă lucrurile exact așa cum simte. Creat din emoție și pentru emoție, pur.clothing este în întregime inspirat din natură, cu ale ei nuanțe și texturi încântătoare. Culorile, broderiile, stilul întreg al colecțiilor sunt interpretarea personală a mediului înconjurător. Câți sunt cei care își transformă plăcerea în job? Exemplu de vis transpus în realitate. Esență și perseverență.

E important să știi că:

– Poți alege să nu începi singură. Fii informată! Există o multitudine de programe care-ți stau la dispoziție pentru un start bun!

– Indiferent de cât de saturată ți se pare piața, îți vei găsi publicul.

– Protejează mediul înconjurător prin activitatea ta. Implică-te în comunitate! 

Dana Roșu – Îmbină creativitatea, imaginația și designul cu abilitățile unui bun manager. Cunoaște, planifică și coordonează toate aspectele logistice și artistice ale unui eveniment, transformând organizarea evenimentelor într-o adevărată artă. Susținătoare convinsă a femeilor antreprenor, afirmă că business-urile pe care le-a creat sunt armele care o fac puternică, dedicată și împlinită.

Ne-a amintit că:

– Eșecul nu e opusul succesului! 

– Trebuie să avem grijă cu ce ne hrănim mintea: ”Oamenii pe care-i urmăriți trebuie să vă dea energie.”

– Nu există vârstă pentru un nou început și a fi perfecționist e distructiv.

Evenimentul nu ar fi fost la fel fără implicarea și susținerea partenerilor noștri, care au pregătit numeroase cadouri și surprize participantelor ambițioase pe care le-am avut prezente alături de noi la Lady Today, Business Lady Tomorrow 8th edition.

MACLE – mai mult decât un concept, este o semnatură de familie. Promovând o relație prietenoasă cu mediul, fiecare lumânare este creată și lucrată manual într-un atelier din Cluj Napoca, din ceară de soia, o ceară de origine vegetală, 100% naturală, care nu emană compuși toxici la ardere și nu produce fum. Recipientele lumânării sunt create atent din pulbere minerală eco, non-toxică, fără aditivi chimici sau alte substanțe periculoase. Fie că le folosești în timp ce citești o carte bună, fie că îți induci o atmosferă de spa, efectul lumânărilor este unul terapeutic!

Îți recomandăm să le încerci și tu. Vezi site-ul lor aici.

SALON VOGUE – Despre femei și feminitate se vorbește mult. Oferă-ți timp pentru tine! Când corpul se simte bine, mintea strălucește. Atunci se nasc cele mai uimitoare idei si reușești să descoperi lucruri noi depre tine. Încearcă serviciile de înfrumusețare profesionale de la Salon Vogue din Cluj-Napoca.

BOTTEGA VERDE – Natura este o sursă inepuizabilă de inspirație, dăruind oamenilor cele mai bune ingrediente pentru sănătate și frumusețe.

Suntem femei și prioritar este să ne îngrijim. Cosmetica este arta păstrării și înfrumusețării corpului uman. Pentru a avea grijă de tine și pentru a te respecta, cel mai important este să te asiguri că folosești produse create special pentru tine. Alege să fii într-o adevărată călătorie a simțurilor folosind produsele create.

LUXETTE BEAUTY– Stilul, eleganța, pasiunea si profesionalismul sunt cuvintele ce caracterizează salonul de înfrumusețare Luxette Beauty din Cluj, oferind servicii complexe de coafor, frizerie, make-up, masaj, manichiură, pedichiură și cosmetică. Deși poate fi considerat un lucru superficial, beneficiile mersului la salonul de înfrumusețare sunt multiple. Relaxează-te! Oferă-ți acest răsfăț.

Salonul Luxette Beauty poate deveni oaza ta de relaxare prin răsfățul și atenția pe care le vei primi de la profesioniștii în frumusețe.

WONDERLAB BY DIANA – Se spune că adevărata frumusețe vine din interior și că cea exterioară este doar o reflectare a acestei frumuseți interioare. Însă, la fel de adevărat este și că pentru a le întreține și chiar pentru a le îmbunătăți, ambele au nevoie de îngrijire permanentă. Iar dacă pentru dezvoltare spirituală apelăm la educare și autoeducare permanentă, pentru cea fizică apelăm la saloanele de înfrumusețare. La Wonderlab stilul, eleganța, pasiunea și profesionalismul, sunt cuvintele care caracterizează salonul. Alege unul din serviciile oferite și luminează!

SAMSARA– Fără doar și poate, gătitul este o activitate ce necesită timp și efort. Pentru că știm cât de important e să reușești să le faci pe toate, prin parteneriatul cu Samsara Foodhouse, poți avea mese echilibrate și gustoase la doi pași distanță. Un vrăjitor al aromelor și gusturilor.

Mâncarea ne fascinează și pe noi, iar recomandarea noastră reprezintă împlinirea tuturor poftelor.

ANASOFIA – Prima impresie contează în orice împrejurare. În formarea sa, ceilalţi văd doar un foarte mic procent al vieţii tale. Dar, pentru ei, acel eşantion reprezintă 100% din ceea ce ştiu despre tine. Hainele au rolul de a impresiona, de a captiva, de a transmite stări și sentimente. Frumuseţea este armonia contrariilor, un amestec în proporţii potrivite de infinit şi finit. ANASOFIA oferă farmec și eleganță, confort și lejeritate. Stil. Un mod simplu de a afișa personalități complexe.

Definește-ți personalitatea, pasiunile, modurile de a fi și a trăi, allege stilul care te caracterizează.

eZESTRE – Dacă și pentru tine confortul este prioritar, alegerea lenjeriei de pat este esențială. Transformă-ți dormitorul în primăvară cu ajutorul eZestre prin culori și imprimeuri! Inspirație, comoditate și noutate. Găsești cam de toate. eZestre are ambiția de a crea cele mai importante lucruri pentru clienții săi, găsind cele mai bune soluții pentru ca totul să fie accesibil și de o calitate ridicată. “

GFIT- Vitalitate. Energie. Încrede în sine. Toate fiind apanajul unui singur lucru: sportul. Viața este despre a găsi echilibrul. O modern business lady știe că un corp sănătos o ajută să se simtă bine în pielea ei. Împrietenește-te cu corpul tău!

Giulia si Ruben – Antrenori Personali & Tehnicieni Nutriționisti Acreditați de Fitness Scandinavia School, EREPS & ABC Fitness School, oferă servicii profesionale de personal training în funcție de scopul și nevoile fiecăruia.

NALA – Subliniem importanța momentelor în viața fiecărei femei; punem preț pe sensibilitatea și delicatețea care ne învăluie. Ești o business lady, dar în primul rând o lady, iar Nala are grijă ca mintea să îți fie revigorată, corpul atent îngrijit prin produsele de origine naturală, din dragoste pentru natură! Nu e nevoie să ne crezi, poți simți asta pe propria piele. Fii în armonie cu pielea ta!

A venit timpul să-ți conturezi idealul. Oferă-ți libertatea de a alege, curajul de a experimenta și creativitatea care duce spre #inovare. Fii autentică!

Pe data viitoare. Stay Safe!

Lady Today, Business Lady Tomorrow 8th edition - Business Ladies Club eveniment online

Cum să punem banii să ne atingă obiectivele?

Pentru succesul financiar nu există scurtătură, iar educația financiară nu are treabă cu numerele, ci mai degrabă cu comportamentul uman.

Așadar, un comportament financiar sănătos presupune control asupra banilor, deci implicit un buget. Lipsa unei bugetări ne plasează în categoria oamenilor care la finalul lunii ajung să se întrebe pe ce și-au dat toți banii.

De altfel, alt aspect important este subiectivitatea cuvintelor “scump” și “ieftin”. Pentru că ajută oamenii să clasifice lucrurile în “îmi permit” și “nu îmi permit”.

Așa cum spune și expresia “Timpul înseamnă bani.”, este important să știm cât valorează timpul nostru, fiind cea mai importantă resursă de-a noastră.

Dacă câștigăm un salariu mediu în România (3.202 RON pe lună) suntem plătiți cu 19,04 RON pe oră. Ceea ce înseamnă că, spre exemplu, un bun de 2.000 de euro ar valora cât 3 luni întregi de lucru… Decizia aparține fiecăruia.

în contabilitatea de bază cheltuielile sunt împărțite în două categorii simple: Fixe și Variabile. Dar este important să avem un control și mai mare asupra lor si să le împărțim mai departe în lunare, trimestriale, semestriale sau anuale.

1. Cheltuielile cu stilul de viață – Maxim 50% din venitul lunar

În categoria asta intră orice cheltuială necesară pentru a putea supraviețui de la o lună la lună. Se recomandă să ținem o evidență cât mai clară a acestora.

• Hrană – Variabil (Nevoie)

• Locuință (chirie sau rată) – Fix (Nevoie)

• Medicale – Variabil (Nevoie)

• Transport – Variabil (Nevoie)

• Socializare – Variabil (Dorință)

• Abonamente – Fix (Dorință)

• Vicii – Variabil (Dorință)

în general cheltuielile cresc odată cu creșterea venitului, ceea ce înseamnă că vom cheltuim mai multi bani pentru a satisfice aceleași nevoi.

2. Cheltuieli extra – Minim 10% & Maxim 30% din venitul anual

E important să reușim să planificăm următorul an, pentru ca în viitor cu fiecare pas pe care îl facem ne va fi mult mai ușor să stabilim obiectivele pe termen mediu și lung, să stabilim clar tot ce vrem să facem anul acesta și să decidem cât ne-ar costa aproximativ. Bineînțeles că mai important decât atât, este să ne asigurăm și că avem o marjă de eroare pentru evenimente neprevăzute care pot apărea.

Aici, una dintre cele mai mari greșeli pe care le fac mulți oameni este, că judecă bogăția celor din jur după cât de mulți bani cheltuie, nu după cât de mulți bani au de fapt.

“Prea multi oameni cheltuie banii pe care nu ii au, pentru a cumpara lucruri pe care nu le vor, ca să impresioneze oamenii pe care nu ii plac.” – Will Rogers

3. Viitor (Economii & Investiții) – Minim 10% din venitul lunar

Mulți oameni refuză să înțeleagă că viitorul lor financiar ține doar de ei și că nimeni nu este mai responsabil de succesul lor financiar decât ei înșiși.

Odată ce ne punem situația curentă pe o foaie și le comparăm cu obiectivele noastre o să fie totul mult mai ușor.

În concluzie, venitul tău nu afectează într-o foarte mare măsură capacitatea ta de a economisi și NU contează căt de mult câștigi, ci cât cheltui, iar orice lucru mic pe care îl faci astăzi pentru tine din viitor va fi mai important decât o decizie mare. De exemplu, dacă de mâine ne-am dezvolta obiceiul de a economisi zilnic câte 5 lei, investiția lunară ar fi de 150 de lei, iar în 10 ani am avea 30727 lei, în 20 de ani 113905 lei, în 30 de ani 339073 lei, în 40 de ani 948612 lei și în anul 50 2598659 lei adică 2 milioane jumătate de lei 🙂 (Calcule făcute la o rată a rentabilității de 10%)

Știm că este mai simplu de spus, decât de făcut, însă odată ce ne apucăm de acest obicei, va deveni un stil de viață.

Mult succes în economiile voastre și în atingerea țelurilor din viitor!

Articol redactat de către: Denisa Comoniță

Profesionalismul în domeniul judiciar

În orice domeniu am activa, ne dorim o carieră de succes. O carieră cu ajutorul căreia să devenim cunoscuți drept profesioniști. Această dorință nu poate fi judecată, ci din contra, este susținută de câteva strategii – care ne conduc pe drumul succesului. Poți începe cu a-ți identifica obiectivele, continuând cu a-ți conștientiza punctele forte, ridicându-ți mereu standardele.

Ce înseamnă un avocat profesionist?

În definiția sa, avocatul este prezentat ca fiind o persoană liber profesionistă  cu pregătirea și calitatea de a reprezenta clienții într-o instanță judecătorească sau de a consilia sau acționa pentru clienți în alte probleme juridice. Avocatura prezintă o raportare la concizie, spontaneitate, argumentare, elemente esențiale și definitorii ale acestei profesii.

În practică, profilul unui avocat trebuie să fie strcuturat de tenacitate, de o personalitate care îl face ușor de înțeles și care să poată domina o discuție atât în relația cu clientul său, cât și în cea cu adversarul sau cu instanța judecătorească.

Rânduri despre experiență și cum ajungem să fim cunoscuți:

Într-un interviu oferit pentru Business Ladies Club,  Loredana Naida, avocat și membru al Baroului Suceava, ne vorbește despre profesia de avocat și cum ajungi să ai o carieră de succes.

Cum și când ai conștietizat că avocatura este profesia pe care vrei să o urmezi?

Știi acel moment când întrebi un copil “Ce vrei să te faci când o să fii mare?” ? Cred că în jurul vârstei de 14 ani, am început să răspund hotărât că vreau să fiu avocat. M-au fascinat filmele în care vedeam oameni  îmbrăcați în robe negre, sobri, serioși care pledau cu elocvența și ele mi-au deschis acest orizont, spre domeniul juridic. Nu știam exact ce presupune, dar mă imaginam purtând o servietă mare cu soluții pentru toți oamenii din jurul meu și eram entuziasmată imaginându-mă așa, ca om matur. Asta știam că vreau să fiu, un profesionist care descâlcește problemele oamenilor, un om de încredere căruia i se încredințează situații delicate. Odată cu practica din facultate, când am început să asist la procese, acest sentiment s-a consolidat.

Cum vezi o carieră de succes în acest domeniu?

Nu cred că există comenzi rapide sau vreo rețetă universală pentru a deveni un avocat de succes. Practica excelenței necesită muncă grea, o atitudine de îmbunătățire constantă și nesfârșită, flexibilitate mentală și judecată bună. Pentru că succesul se naște din a fi cel mai bun posibil. În ziua de astăzi sunt disponibile o multitudine de resurse pentru a ajuta avocații să devină profesioniști. Susțin studierea, în mod regulat, a artei și a științei de comunicare eficientă, a psihologiei persuasiunii, a susținerii proceselor, dar și o varietate de alte subiecte pentru a dezvolta abilitățile necesare pentru a deveni un înalt realizator în practica dreptului. Pentru început, să muncești mult, să studiezi temeinic, să te gândești la soluții și să identifici mai multe strategii de apărare, pare să fie o metodă bună. Odată ce deprinzi această modalitate de lucru, îți va fi foarte ușor pe viitor să fii spontan și eficient.

Îmi povesteai că printre studiile universitare pe care le-ai urmat, se regăsește și Facultatea de Psihologie. Există vreo legătură între domeniul juridic și psihologie?

Pentru că mă vedeam specializată în drept penal, teoriile criminologice ale lui Beccaria studiate în primul an de facultate m-au îndemnat să aleg și psihologia, ca materie complementară formării mele. Îmi doream să-mi formez abilități de comunicare eficiente și mai ales de înțelegere a comportamentului antisocial.

La o primă vedere, dreptul și psihologia par a fi două domenii diferite, fără vreun punct de intersecție. Însă, dacă analizăm sferele de activitate, aceste două domenii sunt unite de interesul pentru comportamentul uman. În timp ce psihologia caută să înțeleagă și să explice comportamentul uman, domeniul juridic are ca interes reglarea acestui comportament. Putem observa această intersecție și la unele facultăți, precum Universitatea din Southampton sau  Universitatea din Bedfordshire, care oferă o diplomă comună în drept și psihologie. În final, cred că am făcut o alegere bună.

Avocatura este o profesie care se învaţă sau e nevoie de mult mai mult pentru a atinge succesul? Există calităţi native de care să depindă şansele de reuşită?

Consider că fiecare individ se naște cu anumite calități care îl recomandă pentru o profesie sau alta. Sunt câteva calități native, care nu trebuie să lipsească unui avocat de succes. Acesta trebuie să fie concis, să aibă putere de analiză pentru a putea extrage esențialul și pentru a-l expune. Facultatea te învață  o bază, restul reprezintă studiu individual și constant. Totodată, calitatea de a fi om contează foarte mult în această profesie – și e o calitate pe care orice client o apreciază.

Ce urmăresc casele de avocatură la studenţi în momentul unui interviu și cum poate deveni acesta unul de succes?

Interviul înseamnă mai mult decât cunoștințe. Examenul este de o dificultate ridicată, care, aparent, testează gradul de cunoștințe al candidatului. Odată admis în profesie, trebuie să dovedești alte calități: seriozitate, spirit de echipă, abilități extraordinare de research. Avocatura înseamnă mai mult decât cunoștințe, iar la interviu, pentru că e mare concurență trebuie să fii natural, sincer, să nu-ți dorești să impresionezi.

În concluzie, dincolo de formalismul juridic, profesia de avocat este o profesie nobilă, respectabilă, extrem de solicitantă. Durează ani de muncă până cand reușim să fim un nume pe piața avocaturii, dar satisfacțiile sunt pe măsură, pentru cine și-a găsit vocația.

Redactat de către: Teodora Iliescu

Din offline în online – dincolo de limitele biroului

Probabil că ziua de 11 martie 2020 nu o să o uităm prea curând, pentru că a fost ziua în care viață noastră s-a schimbat total, iar viitorul de atunci pare incert. Realitatea pe care am trăit-o  în ultimele luni în contextul pandemiei a fost bizară, iar pe alocuri, încă mai simțim greul.

Pe de-o parte, toate aceste luni pare că au trecut ca 2-3 zile. Pe de altă parte, momentele în care luam micul dejun grăbiți, în drum spre birou sau facultate, savuram din plin cafeaua de la colț în timp ce derulam în minte task-urile din ziua respectivă, participam la ședințe câte 25 de oameni într-o sală și ne plănuiam viețile în ritmul dat de orașele aglomerate, pare că se întâmplau acum o veșnicie. De la un timp pe care înainte nu știam cum să-l oprim și în care eram de cele mai multe ori conduși de toxicul “time is money”, am ajuns peste noapte, odată cu adaptarea stării de urgență, într-un moment în care timpul devenise mult prea răbdător. Am pus pe pauză meeting-uri, planuri, evenimente, teambulding-uri, recrutări și ne-am uitat cum timpul curge pe slow-motion.

  • Work life balance – un mit în munca de acasă?

Idealul de  “work life balance” pare mai greu de atins în perioada asta din cauza lipsei granițelor fizice, a tehnologiei  care își face loc abuziv în viața noastră – cu e-mailuri, grupuri pe WhatsApp, conferințe pe Zoom care apar constant (uneori  simultan) și adaptarea normelor în vigoare. Tot mai multe business-uri și-au mutat activitățile în online, zona de remote work devenind o normalitate. Munca de acasă a venit, în acest context, la pachet cu incertitudinea, frica și multe provocări atât în plan personal, cât și profesional.

Atunci cand lucrăm de acasă, ne putem pierde ușor în task-urile zilnice și astfel nu vom simți tranziția dintre ziua “la birou” și terminarea programului.

  • Merită oare să ne transpunem activitățile în mediul online sau nu?

Fiecare dintre noi am simțit măcar o dată nevoia de mai multă comoditate atunci când lucrăm, doream să fim alături de familie sau să fim acasă atunci când ajunge un colet. Tocmai de aceea, munca de acasă aduce avantajul alegerii spațiului de lucru. Faptul că nu mai este necesar să ne deplasăm la serviciu, elimină atât timpii morți pe care de obicei îi petreceam stând în traficul mereu îngreunat, cât și oboseala asociată acestei deplasări –  managementul timpului fiind extrem de important. Totodată, productivitatea este crescută datorită faptului că atunci când lucrăm de acasă nu suntem întrerupți de colegii de birou cu chef de vorbă sau de superiori, reușind astfel, să terminăm sarcinile la timp.

Pe de altă parte, munca de acasă aduce și o serie de dezavantaje. Comunicarea nonverbală este extrem de diferită de cea verbală. Nevoia de interacțiune reală, față în față, a început să crească, iar faptul că lucrăm singuri poate duce la o scădere a moralului. Fiind în zona noastră de confort, cheful de muncă este scăzut și suntem de multe ori distrasi de lucrurile banale din casă. În același timp, munca de acasă devine mai intensă. De multe ori uităm că, așa cum pauzele de la birou sunt importante, la fel sunt și cele de acasă, însă concentrându-ne mult asupra muncii, ajungem să ne suprasolicităm.

  • Cum ne adaptăm la noul normal?

Din păcate, lupta cu coronavirusul nu s-a terminat aici. Vom mai primi vești pe care nu ne-am dori să le auzim, de aceea trebuie să fim pregătiți. Însă dacă am ajuns până aici, cu siguranță vom putea merge și mai departe. Tocmai de aceea am ales câteva sfaturi pentru a fi eficienți și a ne păstra echilibrul în munca de la domiciliu.

Un lucru esențial este păstrarea obiceiurilor de la birou. Cu alte cuvinte, să ne definim clar spațiul de lucru și să ne amenajăm un loc care să devină noul nostru birou, decorându-l în așa fel încât să ne dea doza necesară de energie și motivație zilnică.

Munca de acasă nu ne scutește de rutina sau ritualul de dimineață. Astfel că, trezitul la ore matinale, renunțarea la pijamale sau hainele comode pe care le purtăm de obicei în casă, ajută atât pentru psihic, cât și pentru păstrarea unui program de lucru stabil și ordonat.

Să nu uităm de pauze. Pentru a avea un randament bun, este recomandat să luăm cel puțin 3 pauze în timpul programului de lucru. Aceste pauze ajută la eliminarea tensiunii și a densității acumulate, oferindu-ne posibilitatea de a ne relaxa și a ne oxigena creierul – moment după care există mai mult spor și inspirație în rezolvarea sarcinilor noastre.

Să nu ne obișnuim cu sedentarismul, ci să ne propunem să facem zilnic mișcare cel puțin 30 de minute. Fără să vrem sau să ne dăm seama, munca de acasă ne răsfață și devenim mult mai comozi, dar și mai leneși. Astfel, e important să conștientizăm aceste lucruri și să ne adunăm voința care să ne pună și în activitate fizică, nu doar intelectuală.

Dacă tot reușim să economisim mai mult timp, deoarece nu mai facem zi de zi drumul până la birou și înapoi – avem ocazia să ne descoperim noi talente sau pasiuni. Să ne pierdem în muzică, pictură, dans, lucru manual, gătit sau în orice altă activitate, cunoscând astfel o nouă parte din noi și din personalitatea noastră.

Orice schimbare sau provocare vine la pachet cu un sentiment de frică (frica de schimbare, frica de eșec, frica de necunoscut). În aceste momente în care simțim că suntem învăluiți de o energie negativă, trebuie, în primul rând să devenim conștienți de starea noastră și să ne analizăm atât în exterior, cât și în interior. Exercițiile de respirație ajută la limpezirea minții, la eliminarea gândurilor toxice ce ne stau în cale. După 10 minute de relaxare, ne vom putea concentra pe ceea ce avem de făcut, fără să mai permitem minții să capteze semnale de îngrijorare, panică și temeri.

Muzica clasică sau pur și simplu sunetele din natură reușesc să transmită vibrații care liniștesc mintea și ne antrenează Emoționalul Superior, menținându-ne în acea stare de calm și stabilitate.

Să ai grijă de tine, să te bucuri de fiecare etapă a evoluției tale și să ai încredere că vei trece cu bine peste tot, indiferent de circumstanțe!

Redactat de către: Denisa Souca

ANTREPRENORI DE 10 – BIANCA TUDOR

  1. Care este principalul motiv pentru care ați ales să urmați acest drum în cariera dumneavoastră? Care sunt principiile profesionale după care vă ghidați?

Iubesc femeia antreprenor! De ce? Din dorința de a contribui la dezvoltarea antreprenoriatului feminin și la leadershipul feminin la nivel internațional. Atunci când femeile prosperă, lumea prosperă, femeia investind în familie, sănătate, educație, comunitate, voluntariat.

Suntem aici să ne onorăm viețile și este datoria noastră să construim nu doar pentru noi, cât și pentru comunitate!

  1. Care este povestea afecerii dumneavoastră ? De la ce idee s-a născut totul și ce fel de strategie de diferențiere ați abordat?

Micul meu Univers s-a schimbat în momentul în care am plecat să studiez la București, la 19 ani, singură, o tânără crescută de bunica mea în spiritul contribuției și performanței personale. În prima lună de facultate m-am angajat la ING, divizia Asigurări și aici am intrat într-o cultură organizatională fascinantă, o cultură a performanței profesionale, de la mindset de supraviețuire, la un mindset de thrive/reușită. Tot aici, în ING, am avut șansa să am prima sefă, o femeie Manager, extrem de puternică, determinată, inteligentă, sharp și focusată. Bunica mea, șefa mea, mama mea, Universul meu era format din femei puternice și mi-am dorit să contribui la a avea o cultură a femeilor minunate, puternice pentru familiile lor sau departamentele pe care le conduc, dar cu o inimă mare, pentru a contribui acolo unde sunt! Într-una din zile, în Biblioteca de la ING, am găsit cartea Female Leadership, a lui Karin Jironet și am simțit că a fost predestinată. De aici am studiat fenomenul reprezentării femeilor în poziții de conducere, era 2011 și în 2012 am intrat într-un ONG Junior Chamber International, București, cu un proiect de leadership feminin. L-am creat când JCI a fost parte din Conferinta Equality Pays Off de la București, unde în fața Comisiei Europene am prezentat ideea unei platforme internaționale de leadership feminin.

In 2014 am lansat Female Leadership Organization, care în 2015 a s-a transformat în Elite Business Women, companie de educație antreprenorială pentru femei la nivel internațional. Două lucruri ne-au diferențiat puternic: nișarea pe public feminin și internaționalizarea afacerii, suntem singurul Club de Afaceri 100% românesc care se lansează peste hotare, plecând din România.

EBC TM

  1. Ce provocări ați întâmpinat pe parcurs și cum le-ați depășit? Care a fost ancora dumneavoastră în tot acest timp?

Provocări nenumărate, dar și experiențe minunate! Prima este lipsa expertizei de business, la 25 de ani am devenit antreprenor, după 7 ani de multinaționale, dar sunt 2 lumi diferite! Lipsa finanțării și a resurselor financiare pentru a crește. Lipsa unei echipe manageriale pentru conducerea afacerii, lipsa unei culturi de business și a educatiei antreprenoriale, lipsa unității mediului de afaceri și parțial a solidarității feminine. Lipsa eticii în afaceri și a unor experiențe triste de mindset de patroni , copy paste-ul .

Pentru toate acestea însă, am primit în drumul meu inspiratia de a merge către mentori, mentorul meu Gerard mi-a dat curajul de a merge înainte no matter what,  voluntariat, experiențe de business internaționale, coaching și reinvestirea profitului în afacere pentru a scala. De 5 ani tot profitul afacerii a rămas în afacere pentru a scala și dezvolta, dar nu avem credite și mă consider norocoasă.

  1. Cum ați descrie cultura organizatională a ELITE Business Women și valorile pe care le promovează? Cum vă identificați cu acestea?

La EBW credem în unitate și role models. Societatea, mai ales tinerele fete au nevoie de modele sănătoase de viată! Cele 5 valori care ne conduc sunt: contribuție, growth (dezvoltare personală), unitate, profesionalism, autenticitate. Toate aceste valori pleacă de la mine în calitate de Fondator, preluate de echipa de Ambasadori, ulterior de membrele EBW, parteneri și clienti. Sunt valorile după care mă ghidez și în viața personală.

  1. Care considerați că sunt principalele bariere care intervin în viața profesională a unei femei într-un mediu antreprenorial?

Cred că principala barieră este lipsa unui suport pentru femeile mame sau viitoare mame, o infrastructură care să sprjine familia. Societatea se bazează pe familii însă avem insfrastructură zero. Așadar, multitasking-ul acesta între viața de familie și viața profesională, la un moment dat duce la burnout.

Următorea barieră ține de educatie, nu avem un sistem educațional care să încurajeze leadershipul feminin, suntem educate să fim suport pentru frati, părinti, soti, bunici, copii. În contextul lumii de business, unde suntem go getters, femeia va avea procese de conștiință și va fi etichetată ca fiind bossy, egoistă sau o mamă rea, pentru că se dedică carierei.

  1. Care sunt principalele dumneavoastră atribuţii în calitate de antreprenor? Există o strategie la baza formării unei echipe de muncă?

În echipa EBW, sunt CEO și administratorul business-ului.

Mă ocup de strategia de business, managementul echipei de Ambasadori, strategia de marketing și PR unde avem și externalizări pentru diverse procese, recrutare unde și aici externalizăm prima fază a procesului, dezvoltare de business, dar și latura administrativă a afacerii. Echipa este cheia succesului sau eșecului unei afaceri.

În primul rând, ca antreprenori români trebuie să învătăm că echipa este partenerul nostru și oglinda noastră, este nevoie de investiție în educație și specializare. Ulterior, cred că formarea echipei trebuie să aibă la bază aderarea la valorile companiei și la obiectivele companiei, care să se regăsească și în obiectivele personale si profesionale ale fiecărui membru al echipei.  Cred că luarea deciziilor de către fiecare membru pe aria sa de activitate este un exercițiu care va ajuta o echipă să se sudeze și să performeze.

  1.  În ce măsură considerați că,  luarea deciziilor potrivite au contribuit la succesul dumneavoastră? Care a fost cea mai importantă dintre acestea și  care  totodată a contribuit la succes ?

Touche! Despre asta vorbeam la pct nr.6. Ceea ce face un Leader să fie Leader nu este faptul că inspiră, motivează, ci curajul de a lua decizii, bune sau rele. Teama de a lua decizii este motivul nr.1 pentru care nu avem rezultatele dorite! Cea mai importantă decizie a fost în 2014, când Female Leadership Organization a fost forțat să se oprească la decizia investitorului acestui proiect. Decizia a fost nedreaptă, neetică și forțată. A fost o lovitură pentru o tânără la 25 ani care a pus toată energia, dragostea, pasiunea și timpul în primul ei proiect antreprenorial. După 6 luni m-am ridicat din zona gri de lamentare, nedreptate și frustrare și am decis că o experiență poate avea și multe plusuri. Am făcut o listă cu ce am învățat din această experiență, de exemplu să fac platforme online, să fac PR, să organizez evenimente, să fac networking și să fac recrutare Online, cu aceste daruri am ales să construiesc EBW, 5 ani mai târziu, suntem cel mai mare Club de Afaceri feminin din România cu prezență internațională în Londra, Lisabona, Roma și ne dezvoltăm targetat pe Europa si România în continuare.

  1. Ați avut momente în care ați simțit că toate sacrificiile au fost în zadar și în care ați dorit să renunțați la activitatea desfășurată?

Da și este important să nu mai zugrăvim  imaginea idilică a antreprenoriatului pt că 99% din start up-uri dau faliment în primii 3 ani tocmai pentru că văd imagini de PR. Plecăm la drum plini de vise și zero planuri de afaceri, network, mentori, sau măcar finanțe pentru 6 luni. Au fost momente când veneam cu bani de acasă , când nu găseam oamenii potriviti, când nu aveam susținerea celor apropiați, când oamenii de încredere au dezamăgit, când a durat 2 ani să vedem rezultatele dorite la diverse proiecte lansate. Nu m-am întrebat dacă vreau să renunț, ci unde am nevoie de know how, cum să fiu mai pregătită, cum să aduc calități noi mie ca om și antreprenor, know how și oameni. Renunțarea nu este o opțiune pentru mine, poate fi o reconversie a acestui model de business în altul, dar să renunț, să închid operatiuni, nu.

  1. Cât de importantă a fost pentru dumneavoastră susținerea venită din partea celor apropiați?

Recunosc că niciodată nu am fost genul de persoană care să depindă de sprijin și încurajări. Sunt o fire independentă. M-am bucurat de oamenii din familie și din afara familiei care au crezut în visul meu, m-am bucurat de sustinerea soțului meu, în a accepta un stil de viață cu 12-14 ore de muncă, deplasări multe și momente de lipsă de disponibilitate emoțională în momente cruciale în business. Probabil că pentru femeile care au parte de presiune din partea familiei, este mult mai greu de mers mai departe.

  1. Cum ați descrie portretul unei femei independente?

Cred că o femeie independentă este o femeie autentică, curajoasă și fidelă valorilor sale. Este educată, independentă financiar, implicată în comunitate și conduce cu compasiune și intuiție.

  1. Care este modelul dumneavoastră feminin de reușită în business?

Pe plan local Rucsandra Hurezeanu sau Cristina Batlan, pentru internaționalizare, pe plan internațional Ariana Huffington, Melanie Perkins, sau femei în business cum sunt Ivanka Trump sau Sheryl Sandberg sau lideri precum Angela Merkel .

  1. Dacă ar mai exista posibilitatea de a alege domeniul în care să activaţi, ați proceda diferit?

Cu sigurantă aș alege acest domeniu pentru că îmbină multe domenii într-un singur  business, merge de la platforme online, la PR, la networking, la investiții și economie internațională. Acum aș merge și către health and mindfulness, fiind un om care practică sporturi, meditație, nutriție. Cine știe pe viitor …

  1. Ce sfat le-ați oferi celor care intenţionează să se avânte în lumea antreprenoriatului? Care ar fi calitățile necesare pe care un tânăr ar trebui să le aibe pentru a iniția o afacere ?

Curaj, stabilitate emoțională, reziliență, disciplină, leadership, networking și promovare, sunt cruciale dacă vrei să fii antreprenor. Și disponibilitatea de a munci 10-12-14 ore pe zi în primii 3-5 ani de business.

  1. Se spune că succesul este 1% talent și 99% muncă. Ce părere aveți? Ce înseamnă pentru dumneavoastră un om de succes când vine vorba de carieră?

Sunt de acord în primii 5-7 ani de business, ulterior consider că trebuie să ai o infrastructură care să îți permită să fii mai putin implicat operațional și să poti construi poate alte linii de business, poate scalare, etc. Nu cred în hardwork pe termen lung, cred în smartwork, echipă și timp de calitate pentru dezvoltarea ta personală.

Un om de success este fericit cu alegerile sale, sănătos emoȚional și fizic, are relații armonioase și trăiește cu pasiune!

bt library2

ANTREPRENORI DE 10 – BOGDAN PANDEA

 Ce v-a determinat să urmăţi drumul antreprenoriatului? Care sunt principiile profesionale după care vă ghidaţi?

Drumul antreprenoriatul l-am ales participând la o conferinţă despre antreprenoriat, unde am avut şansa să îmi prezint ideea de afacere şi după feedback-ul juriului, am ales să îmi dedic mare parte din timp și energie către a-mi dezvolta latura antreprenorială.

Unul dintre principii ar fi cei 7 ani de acasă, nu neapărat profesional, dar fără acesta nu aş fi reuşit să ajung unde sunt acum; orientarea spre rezolvarea problemelor şi găsirea soluţiilor, în ideea în care mereu apar situaţii care trebuie rezolvate optim, învestirea şi loializarea angajaţiilor- fără colegii mei nu aş fi ajuns aici, aşa că îmi dedic mare parte din timp și resurse pentru a crește colegii de lângă mine.

 Care este povestea afacerii dumneavoastră?

Ideea afacerii era o cafenea pe bicicletă. Această idee am luat-o, la un moment dat, dintr-un ziar, dar evident Captain Bean este unic. Chiar dacă nu am inventat roata, mi-am pus amprenta asupra business-ului din toate punctele de vedere, astfel încât să mă simt confortabil cu acesta. Am început în 2014 în faţă la Central şi, după 6 ani, avem 8 locaţii în Cluj-Napoca și avem un sistem de franciză care e pregătit pentru dezvoltare națională.

Fiind un antreprenor tânăr, cum ați gestionat întreg procesul de inițiere a unei afaceri? Ați apelat la consultanța de specialitate?

O să încep de la capăt- nu am apelat la consultanță, pur și simplu am analizat ce ştiu, ceea ce trebuie să ştiu că să îmi dezvolt afacerea și am început să citesc, am început să interiorizez ceea ce înseamnă afacere și să exteriorizez prin tot felul de rapoarte sau calcule în Excel, pentru a îmi da seama ce anume poate să genereze viitorul Captain Bean. Întreg procesul a durat un an și șapte luni de zile, de la momentul în care m-am hotărât că vreau să devin antreprenor, până la momentul în care am reușit să vând prima afacere. Am avut răbdare, consecvență și nu m-am defocusat de la visul meu.

Ce v-a determinat să alegeți o afacere în domeniul băuturilor pe baza de cafea?

M-a determinat pur și simplu impactul juriului asupra ideii mele. Pe vremea aceea nu știam prea multe despre antreprenoriat, așa că am început foarte optimist, neștiind nimic de piață, de suprasaturare sau de alți termeni foarte complicați. Neștiind multe, am putut să visez, și am construit în baza aceasta tot ceea ce înseamnă antreprenorul din mine. Resursele, cele financiare, banii economisiți, o parte din investiție a fost acoperită de părinții mei, cărora le mulțumesc. Ulterior, resursa cea mai importantă, timpul, a durat șapte luni de zile în care mi-am dedicat fiecare minut gândului către afacerea mea, către ceea ce trebuie să învăț și trebuie să descopăr și așa mai departe. Diferențierea la Captain Bean o face brand-ul, cafea vinde toată lumea, to go vinde toată lumea, dar modul în care am selectat angajații, modul în care aceștia servesc, recomandarea băuturilor, asta face că lumea să revină la Captain Bean. Pe lângă asta noi, nu suntem foarte ninșați sau selectivi cu clienții noștri, așa că noi îi celebrăm pe toți cei care vor să se trezească dimineață și să facă lumea să se miște.

Care sunt principalele dumneavoastră atribuții în calitate de antreprenor? Există o strategie după care va ghidați în alegerea echipei cu care lucrați?

Atribuția mea este de a ține afacerea pe picioare, de a o dezvolta în funcție de obiectivele pe care ni le-am ales. Spre exemplu, anul viitor trebuie să deschidem cinci francize. Pe baza la acestora, trebuie să îmi dezvolt strategii, să mă dezvolt pe mine pentru a atinge aceste obiective, iar în ceea ce privește angajații, strategia pe care am luat-o până acum este să vibreze cu mine, să fie oameni cu care pot colabora ușor, oameni maleabili, oameni care să lucreze la visul meu pentru a își îndeplini ulterior visul lor.

În ce măsură considerați că luarea deciziilor potrivite a contribuit la succesul dumneavoastră? Care a fost cea mai bună, dar și cea mai proastă dintre acestea?

E o întrebare la care răspunsul este simplu. Sunt foarte mândru și satisfăcut cu locul în care mă aflu acum, ceea ce înseamnă că deciziile pe care le-am luat până acum au fost bune. Nu toate au fost optime, în ideea în care au fost foarte multe decizii de luat până în momentul acesta. Din perspectiva Captain Bean, nu am nici o decizie în minte care să nu fi fost optimă sau să spun că nu a fost cea potrivită. Faptul că am început și că am visat în fiecare an la a crește, la a ne dezvolta, a fost cea mai bună opțiune și decizie. La segmentul „cea mai proastă”, aș putea să enumăr câteva intențîi de ale mele de a deveni investitor și de a face mai multe afaceri, și anume am avut o școală de dans care nu a funcționat și o pizzerie, o pizza delivery care a dat faliment, dar acestea sunt decizii care m-au adus mai aproape de a deveni co-fondator. Din aceste două eșecuri am învățat să analizez partenerii în afaceri,  să văd care sunt elementele esențiale într-o asociere și anume: să cunoască produsul așa cum cunosc și eu cafeaua- orice alt partener de al meu dintr-o altă afacere trebuie să își cunoască produsul de la A la Z și să poată să livreze serviciile corespunzător.

În ce măsură considerați că norocul contribuie la atingerea succesului?

Succes egal oportunitate ori pregătire. Într-o ecuație nu poți să schimbi rezultatul decât dacă schimbi factorii. Trebuie să te pregăteșți suficient de mult că să vezi oportunitatea, astfel încât să poți să faci profit, și în ideea această norocul poate să fie succesul, dar nu există noroc, există plan, dorințe și acțiuni care te duc la atingerea succesului, și chiar dacă nu e atins măcar ai trecut un pic pe lângă el, te-ai apropiat de el și mereu poți să măsori să vezi ce anume trebuie să schimbi.

Puteți să ne dezvăluiți de ce un tânăr antreprenor că și dumneavoastră a ales să dezvolte afacerea în România și nu în altă țară? Mai mult de atât, intenționați ca pe viitor să vă extindeți afacerea dincolo de granițele țării?

Da, dorim să ducem Captain Bean înafara României, pentru că este un nume internațional și cafeaua se bea peste tot în lume.

De ce cineva și-ar face o afacerea în România? Eu am fost de principiul- mereu când auzeam pe cineva „că mă gândesc să merg înafara să încep”, eram oarecum bucuros, pentru că orice resursă care pleacă din țară trebuie acoperită de altă resursă, iar noi, antreprenorii suntem oameni care astupă găuri, care creează, care dau valoare. De ce România? E o țară care mai are foarte mult de dezvoltat, o țară care rămâne cu foarte puține persoane care să dezvolte. E o țară în care poți să faci diferența prin perseverență și prin a investi în tine, și o țară în care ai oameni care să te ajute. Nu în ultimul rând, e țara pe care o știi-aici poți apela la cât mai multe resurse foarte ușor și accesibil.

Cât de importantă a fost pentru dumneavoastră susținerea venită din partea celor dragi?

Eu am avut noroc să fiu sprijinit de părinții mei finanicar și moral. Ca și glumiță, înainte cu o zi mama mea încă mă întreba dacă mă gândesc la un part-time job. Ca sfat pentru tinerii antreprenori: trebuie să filtrați toate feedback-urile care vin din partea celor din jur, dacă sunt abilități, luați-le în considerare, dacă nu sunt venite din partea lor, nu le luați în considerare pentru că sunteți ușor de influențat, iar atunci când, să zic, viitorul stă total în mâinile voastre și nu în mâinile unui angajator trebuie să aveți încredere în voi. Nu uitați că nimeni nu a murit că și-a făcut o afacere, dar mulți au ajuns în top, au ajuns să își îndeplinească visul făcând una.

În tot parcursul profesional, ați întâmpinat vreo situație dificilă care va făcut să nu dormiți noaptea?

Tindem să ne aducem aminte de momentele grele în care ai lucrat 24 ore, momentele când s-a întâmplat un eveniment dezastros. Dar în momentele alea trebuie să te gândeșți că dacă totuși au fost șase ani de zile, undeva la 2000 de zile bucurându-te de beneficiile unei afaceri, prea puține au fost cele negative și cele mai multe au fost pozitive, așa că nu poți să renunți niciodată. Nu am avut situații dificile, pentru că pe toate am reușit să le gestionez din punct de vedere financiar și emoțional foarte ușor. Da, au fost locații închise, au fost eșecuri în business, dar toate le-am plătit pentru a mă învață pe mine ceea ce să nu fac pe viitor.

Cum vă petreceţi timpul liber?

E o întrebare dubașă, pentru că există timp în care sunt activ, timp în care îmi urmăresc visele și obiectivele și timp în care dorm sau nu mă dezvolt, să zic așa. Neavând această noțiune de timp liber, nu aș putea zice ce fac, mă trezesc la 7:30 încep să citesc, îmi fac planul pe ziua respectivă, îmi trec obiectivele pe termen scurt, încep cu lucrul la birou, ulterior ies pe teren, merg la sală și petrec timp alături de viitoarea mea soție. Ieșirile în oraș se rezumă la ieșiri cu colegii mei și ieșiri cu partenerii mei, pentru a discuta de ce urmează să creăm împreună.

Ce vă motivează?

De când am început afacerea, am folosit un mecanism pe nume Visual Board, prin care mi-am setat ce anume vreau să obţin eu de la mine în următoarea perioadă, foarte specific şi măsurabil. Asta mă motivează- am văzut modul în care am reuşit să ating obiectivele, modul în care am putut să ajut oamenii de lângă mine, să îi sprijin că să își atingă obiectivele şi, în fiecare an, îmi trasez aceste obiective şi atunci ştiu că dimineaţa am de ce să mă trezesc.

V-ați neglijat viața personală în vreun moment?

Fiind tânăr. viața personală se rezumă la a ieși în oraș sau club, la a merge în fiecare weekend acasă. Viața personală e și cea profesională, și evident că la început nu mai ieșeam cu prietenii cu care discutam ce am făcut în trecut sau cum să ne mai distrăm. Am văzut beneficiile pe termen lung ale unei afaceri. Am preferat să nu am timp liber pentru oameni care nu îmi aduc un plus de valoare pe termen lung, am preferat să lucrez, să țin oameni de valoare lângă mine, pentru a mă bucura la maxim de perioada în care business-ul rodește.

Dacă ați putea să alegeți din nou domeniul în care să activați, ați proceda diferit?

La început aș fi optat pentru o franciză, pentru că a fost necesar foarte mult timp în a crea un sistem care să funcționeze. În momentul de față, tu poți să deschizi o afacere pe nume Captain Bean oriunde în țară, fără a fi nevoie să treci prin procesul de cercetare. Până la urmă intri într-o afacere ca să câștigi bani, nu ca să inventezi ceva de la 0 sau să găsești toate elementele.

Un sfat pentru viitori antreprenori?

  1. Alege ceea ce vrei să atingi într-un an sau doi. Creează-ți un plan ușor măsurabil ți realizabil. Trezește-te în fiecare dimineață și fă pași în această direcție. Nu uita că trebuie să te trezești pentru visele tale, nu ale altora.
  2. Gândește-te cât de ușor îți e să lucrezi cu oamenii, pentru că ei sunt cei mai importanți.

Antreprenori de 10 – CRISTINA NOROCEL

  1. Puteți să ne spuneți câte ceva despre ceea ce v-a determinat să alegeți acest drum în cariera dumneavoastră? Cum vă identificați cu statutul de „om de PR și Marketing”? Care sunt aspectele care vă determină să iubiți ceea ce faceți?

Hai să spunem că… am fost întotdeauna hotărâtă să fac facultatea la ASE. Nu știam nimic despre ce înseamnă marketing sau comunicare pe atunci, însă, după primul an la ASE mi-am dat seama că asta este ceea ce imi place să fac. Așa am devenit pasionată de arta și știința de a vinde, de psihologia consumatorului, de branding, public relations și de business în general.

2.      Ce provocări ați întâmpinat pe parcurs și cum le-ați depășit ? În ce anume ați descoperit o sursă de motivație ?

Pot să vă dau un răspuns nu neapărat din papucii unui om de marketing, ci a unui antreprenor. Acum câțiva ani, am avut împreună cu un asociat un business în domeniul HORECA; după 6 luni ne-am declarat în faliment. De ce? Deoarece am plecat la drum fără un plan strategic, o viziune clară asupra afacerii. Însă, important a fost că am încercat. Nu cred că există acel moment perfect în business, trebuie să riști și să încerci. În fiecare zi consider că luam decizii bune sau rele conform contextului din ziua respectivă și a instrumentelor pe care le avem atunci la îndemână, fie că vorbim de oamenii de lângă noi, de cunoștințe, de situația financiară. În 2012 am decis că e timpul pentru următorul pas, antreprenoriatul, și am pus bazele propriei companii de marketing si PR, MarketingFX Concept. De atunci, am lansat branduri noi atât pe piața locală, dar și pe alte piețe și am participat activ la interpretarea și inventarea de brand, precum și la poziționarea pe piață a unor branduri din diverse industrii.

3. Puteți să ne dați câteva informații despre cum v-ați gestionat sarcinile și timpul în așa fel încât să reușiți să evoluați în zona antreprenoriatului ?

Dacă întrebarea se referă la un echilibru între viața profesională și personală, nu cred că există echilibru perfect între acestea atunci când ești antreprenor. Mereu balanța înclină într-o parte sau în alta.

4. Care sunt principalele dumneavoastră atribuții ca Marketing Strategist și PR Specialist înafacerea pe care o gestionați? Există o echipă în spate pe care o coordonați în bunul demers al afacerii?

La început, cum probabil se întamplă la majoritatea business-urilor, am fost și expertul din business și managerul și antreprenorul. Este cumva firesc ca la început, în cazul în care pleci la drum doar cu know-how-ul tău și investiția proprie, să se întâmple acest lucru. Ulterior, când businessul a crescut, am ieșit din zona de manager și am ramas în zona expertului și antreprenorului. Pare oarecum ciudat , însă, după o analiză mai complexă a mea am realizat că îmi sabotam singură business-ul. Sunt un om confortabil în partea de expertiză, de viziune și de new business. Însă, gestionarea cash-flow-ului, a unui personal și alte decizii manageriale îmi dădeam seama că nu erau punctul meu forte. Astfel, am apelat la un specialist în domeniu pe partea de consultanță de business care a preluat aceste task-uri. După această colaborare de succes îi sfătuiesc pe toți antreprenorii să își clădească succesul pe abilitățile lor native și pentru celelalte task-uri să angajeze sau să colaboreze cu experți.

5. Câți ani de muncă stau la baza stadiului actual al afacerii?

Munca este una continuă. În primul rând, este un domeniu permanent în schimbare. În ziua de azi nu mai vorbim doar de bune abilități de comunicare. Ci de un set de aptitudini și competențe care sunt cheie pentru un bun specialist în PR: flexibilitate, atitudine pozitivă, încredere de sine, autocontrol, și așa mai departe. Trebuie să fii un consultant de încredere, un bun strateg, orientat spre rezultate, să stii si social media, content marketing etc..Procesul de educație și munca este unul permanent. Ceea ce știai ieri nu mai este de actualitate pentru azi.

6. După părerea dumneavostră care ar fi calitățile principale, definitrii unui om de PR și Marketing?  Ce etape ar treui să urmeze ca să ajungă un profesionist în acest domeniu?

Sunt câteva calități principale pe care le identific și la colegii mei care au aceeași profesie și pe care îi admir și apreciez. Flexibil și obiectiv în același timp. Întotdeauna trebuie să măsori ce ai făcut, să rămâi obiectiv față de acțiunile tale, să fii onest că posibil ceea ce ai făcut ieri nu mai este de actualitate cu ce se întâmplă în piața și în mintea consumatorului astăzi. Plus că trebuie să fii disciplinat. Este o meserie în care trebuie să investești mereu. Știi cum se spune că un business nu poate să crească mai mult decât crește managerul lui …cam așa stă treaba și în marketing.

7. Din punctul dvs de vedere, care sunt beneficiile unei afaceri  din domeniul PR -ului? Prin ce se diferențiază sau cu ce este mai palpitantă decât celelalte domenii?

N-aș zice neapărat că un domeniu este mai palpitant decât altul. În orice domeniu ca și antreprenor totul este o provocare, în fiecare zi. În fiecare zi consider că luam decizii bune sau rele conform contextului din ziua respectivă și a instrumentelor pe care le avem atunci la îndemână, fie că vorbim de oamenii de lângă noi, de cunoștințe, de situația financiară.

8. Ați simțit vreodată că toate sacrificiile au fost în zadar? V-ați dorit să renunțați la activitatea desfășurată?

Nu, niciodată. Și este un răspuns pe care vă spun sincer l-am dat fără să ezit. Ca și în marketing și în viața unui antreprenor totul este ca și în sport. Daca te oprești s-ar putea ca tot ce ai clădit anterior să fie în zadar. Este important să îți setezi obiective, să ai un plan și să te ții de el.

9. Cât de importantă este susținerea venită din partea celor apropiați în acțiunile dumneavoastră?

Eu mă consider un om care comunică onest și deschis. Ambițioasă, dornică să învăț în continuare, curioasă despre diverse domenii. Cred că este important să ai alături oameni cu același set de valori ca și tine.

10. Dacă ar mai exista posibilitatea de a alege din nou  drumul carierei dumneavoastră, ați proceda diferit?

Cu siguranță sunt lucruri pe care posibil le-aș aborda diferit în acest drum. Însă, fiecare etapă prin care am trecut din punct de vedere profesional a venit la pachet cu lecții valoroase pentru prezent. 

11. Ce sfaturi le-ați oferi celor care au tendința de a vă călca pe urme în inițierea unei afaceri?

Faptul că nimeni în afară de noi nu este răspunzător pentru deciziile noastre și că tot ce se întâmplă este suma deciziilor noastre și trebuie să ni le asumăm ca atare. În definitiv, suntem creatorii propriului destin.

12. Se spune că succesul este 1% talent și 99% muncă. Ce părere aveți? Ce înseamnă pentru dumneavostră, un om de success când vine vorba de carieră?

Eu cred că norocul și-l face fiecare. Cred că doar prin multă muncă și perseverență obții succesul.

Înainte de a încheia, există ceva despre care ar fi trebuit să discutăm, din punctul dumneavostră de vedere, dar nu am făcut-o? Doriți să mai adăugați ceva?

Da, mi-ar plăcea să adaug faptul că în acest moment împreună cu un analist de business și un numerolog am dezvoltat un program pentru antreprenori care se numește REZIST să fiu antreprenor?!

Da, nu e o glumă! Toți antreprenorii ar trebui să-și pună cât mai devreme aceasta întrebare. Indiferent cât de pregătit ești pe domeniul tău și cât de mult ai dovedit ca specialist și cât de fără riscuri pare business-ul tău, există totuși motive să eșuezi, să cedezi, să nu mai REZIȘTI…

Care sunt motivele? Nu e vorba de țară în care dezvolți business-ul, nici de Guvernul dintr-un an anume, nici de schimbarile legislative și fiscale (cunoscând situația actuală din România), este vorba despre TINE! Tu, cel care ai idei geniale, care ai riscat fiecare moment și toate resursele pe care le aveai, care nu ai mai petrecut timp de calitate cu familia de ani buni și care nu te-ai mai bucurat de o plimbare în parc alături de cei dragi, tu care ai face orice pentru succesul business-ului tău.

Zilele trecute, o femeie de business, scria pe Facebook ca “antrepenorii ar trebui să-și facă înainte de planul de afacere, analizele de sange!”, cineva a completat “ și o sedință la psiholog” și este mult adevăr acolo…

Autumn School: despre depășirea barierelor culturale prin metode non-formale

Proiectul internațional  ”Autumn School” revine în forță cu a VI-a ediție, reunind 2 actori importanți din domeniul educației: Facultatea de Business din cadrul Universității Babeș-Bolyai și Universitatea de Științe Aplicate din Amsterdam. Studenți proveniți din 12 culturi diferite își reunesc forțele pentru a redacta și a lansa revista  ”Emerging Cluj” în doar 5 zile. Evenimentul de lansare va avea loc vineri, 8.11, de la ora 12:00, la ClujHub. 

În cadrul acestei ediții, se acordă o deosebită importanță cooperării dintre companii și universități, dar și schimbul de cunoștințe și resurse umane care se realizează între cele două. Într-un mediu antreprenorial aflat într-un continuu progres, abilitatea de a comunica eficient într-un spațiu multi-cultural și de a stabili relații cu diverși parteneri este din ce în ce mai apreciată. 

Astfel, 29 de studenți internaționali își reunesc forțele pentru a redacta o revistă care să se remarce prin informații calitative și un eveniment de lansare memorabil.

Referitor la evenimentul acesta, domnul conf. dr. Ioan-Alin Nistor, decan al Facultății de Business, a declarat următoarele: ,,Putem fi mândri că, an de an, studenții noștri produc o revistă de înaltă ținută în doar câteva zile. Dorim să mulțumim partenerilor de la Amsterdam University of Applied Science și, în special, coordonatorului proiectului Sander Schroevers pentru că an de an sprijină acest proiect la Cluj-Napoca. Proiectele care presupun o abordare practică, muncă în echipă și situații limită dezvoltă capacitatea de muncă și adaptabilitatea studenților. Ele sunt fundamentul Facultății de Business, o facultate practică, dinamică și orientată către mediul de business și cel internațional.”  

De asemenea, Fatimah Ketwaru, originară din Surinam, participantă la proiect, a afirmat: ”Să particip în Autumn School este o experiență foarte specială pentru mine pentru că mi-a oferit posibilitatea de a vedea minunata Românie, cultura și oamenii ei. Cea mai importantă parte pentru mine a reprezentat-o munca în echipa alături de persoane de 12 naționalități diferite. Redactarea revistei si lansarea acesteia in doar 5 zile este cu siguranță o experiență inedită cu care nu ne întâlnim in viața cotidiană ceea ce face acest proces unul util. Sunt mândră și fericită că fac parte din acest proiect care îmi aduce o multitudine de satisfacții pe plan profesional și personal.  Cu siguranță o să plec de aici cu un bagaj plin de amintiri plăcute.”

Și, pentru că e un eveniment deschis publicului, acești studenți entuziaști vă așteaptă cu drag la evenimentul de lansare.

HR Summit. Expo-conferința de Resurse Umane

Antreprenorul român, resursa umană și radiografia pieței de muncă,săptămâna viitoare, la HR Summit.

Joi, 24 octombrie, are loc la Cluj-Napoca evenimentul de referință pentru industria de resurse umane, HR Summit. Peste 200 de profesioniști din industria de HR și domeniile conexe, din România și din străinătate (consultanți, traineri, manageri, avocați specializați în dreptul muncii,antreprenori) sunt prezenți la eveniment pentru a împărtăși din provocările industriei.

Printre subiectele abordate în cadrul evenimentului se numără: schimbările și dinamica din piața muncii, recrutarea, aspectele legislative, cum se poate crește angajamentul angajaților, beneficiile extra-salariale, managementul relațiilor de muncă sau gestionarea conflictului.

Recrutarea: între vânătoare de mituri și nevoile reale ale pieței muncii.

Recrutarea fost și rămâne un subiect important pentru HR. Mulți recrutori se confruntă cu aceleași situații: aceiași oameni la interviuri, cerere forte mare pe piața de muncă și cerințe ale angajaților pe care devine din ce în ce mai greu să le atingi. “În toți anii de când conduc divizii sau companii m-am lovit de o gramadă de clișee pe care probabil că le vedeți cu toții când recrutați: în vânzări căutăm barbați preferabil necăsătoriți, în HR femei, în IT numai tineri, asistentele medicale si infiermiere femei, tineri în call center,bărbați în poziții manageriale, și alte asemenea. Toate aceste clișee ne fac să recrutăm într-unred ocean și generează un val de consecințe și percepții în societate ținându-ne captivi într-uncerc vicios.” declară Sinziana Maioreanu (CEO, Aegon România și speaker în cadrul HRSummit)

Educație pentru prevenție și creșterea calității vieții, la inițiativa HR managerului.

Abonamentele medicale sunt printre cele mai căutate beneficii extra-salariale. Asta în contextulîn care suntem cu cel puțin 6 ani sub media europeană cât privește speranța de viață, conformcomisiei europene. Cei mai mulți dintre angajații din companiile din România merg la medic înscopul tratării, nu neapărat spre a face un control de rutină. Nevenca Doca, din persepectiva de HR Director(Banca Transilvania) a înțeles cât e de important să contribuie la prevenția celor mai frecvente tipuri de cancer, așa cum sunt ele identificate de OMS. Așadar, împreună cu Regina Maria a implementat cel mai amplu program de prevenție a cancerului desfășurat într-o companie privata din România. Nevenca Doca (HR Director, Banca Transilvania) va prezenta ROI-ul pe care o campanie de CSR, de prevenție a cancerului depistat în stadiu incipient, il poate avea.

Software-uri performante, de eficientizare a muncii în HR

Anul acesta, pe piața din Cluj-Napoca, a avut loc o fuziune care vine pe de o parte, cu expertizăpe zona de software, pe de alta, cu know-how pe piața de HR (True HR&dpPayroll).

Este vorba despre compania clujeană AROBS Transilvania Software care a achizitionat UCMS Group România, si împreună și-au propus să ofere servicii și produse mai performante. În cadrul secțiunii #TheKeypointSpeech, Ionuț Gherle (CEO,UCMS by Arobs) va susține unspeech în care va oferi exemple concrete despre serviciul pe care l-au creat având la bază expertiza celor două companii.

Aspecte legislative: de la angajare la încetarea contractului, din mai multe perspective.

În cadrul panelului de discuție pe care organizatorii l-au inclus în agendă ia cuvântul Cristina Bidiga (Asociat Manager, Coordonator birou Cluj-Napoca, NNDKP) avocat din anul 2002 specializat în litigii și consultanță în domeniul dreptului privat și al insolvenței. Cristina va puncta la ce aspecte trebuie să fie atenți profesioniștii în HR la momentul încheierii contractului, ce opțiuni există în cazul litigiilor de muncă sau la desfacerea contractului de muncă. Sesiunea de întrebări și răspunsuri va scoate la iveală preocupările constant din industrie și va crea acel dialog atât de necesar, parte din scopul evenimentului.

Blind date with a book, campania organizatorilor pentru promovarea cititului.

Tematica acestei ediții HR Summit face referire la competențele angajaților dincolo de studii șide calificări. Se raportează la capacitatea specialiștilor de resurse umane de a dezvolta abilități,de a vedea dincolo de diplome, de a angaja atitudini și a construi pe dorința oamenilor de aînvăța.Plecând de la această tematică HR Summit, în colaborare cu Bookster a gândit campania Blinddate with a book. Scopul campaniei este acela de a da un imbold angajaților companiilor să-și iarăgaz să citească – fie că sunt 10 minute sau jumătate de oră într-o zi.

O activitate care pe viitor poate să creeze dependență și, speră organizatorii, dorința de a extinde cât mai mult timpuldedicat carților în timpul liber, acasă sau în oraș.

De ce blind date with a book?

Organizatorii au ales să acopere titlurile cărților pentru a crea curiozitate și interes față de cărți. Este suficient ca angajații să deschidă orice carte din celeselectate de către ei pentru a deschide un univers interesant, numai bun de explorat.

Campania se desfășoară în perioada 14-21 octombrie, iar beneficiarii sunt 6 companii din Cluj-Napoca(companii software, hub-uri etc.)

Ultimele locuri la HR Summit – expo-conferința de resurse umane organizat de LiberoEvents se loc pe fi achiziționate pe site-ul oficial al evenimentului http://www.hrsummit.ro.

Cei care susțin industria de HR, înțeleg nevoile și provocările pieței și ajută la dezvoltarea ei: HartConsulting, Incetives Hub, Atp Motors, 3 minutes job, Regina Maria, UCSM by Arobs, NNDKP, SamdamSolutions, Conacul Archia, The Woman, WWieland, Sanopass, Smart HR, Oxygen PR.