Antreprenori de 10- GEORGIANA SPĂTARU

Georgiana Spătaru, un om al cărui dar este acela de a crea și a da mai departe fericirea, a decis ca prin curajul ei să încerce să pună bazele unui nou stil de viață, care poate fi adoptat de către orice persoană care consideră că se regăsește în acestă descoperire fascinantă. Ca să vă răspundem la curiozitatea voastră legat de acest stil de viață, vă putem dezvălui că acesta se numește Exerciții de Fericire. Această călătorie a început cu un gând puternic:  ”De azi, sunt iubire. Orice altceva este o etichetă nefolositoare. ” și a continuat cu multe proiecte oferite persoanelor cu diferite nevoi, dar cu un scop comun: fericirea

Exerciții de Fericire cuprinde evenimente care se adresează copiilor, cum ar fi C.R.E.S.C. (Cursuri De Relaționare Emoțională Și Spirituală Pentru Copii), unde  copiii dobândesc și aplică în mod eficient cunoștințele și competențele necesare pentru a înțelege și a gestiona emoțiile, a stabili și a atinge obiectivele într-un mod INTEGRU, simt și arată empatie pentru alții, stabilesc și mențin relații pozitive și hrănitoare emoțional și iau decizii responsabile. 

În cele ce urmează, Georgiana a fost de acord să ne împărtăşească câteva detalii despre parcursul ei în lumea antreprenoriatului spiritual:

1. Ce anume te descrie cel mai bine ca femeie în lumea afacerilor?
Entuziasmul. În domeniul acesta, al dezvoltării personale, entuziasmul este cel mai important capital. Datorită acestui zvâc am simțit să mă privesc lucrurile în perspectivă, să văd ce au nevoie oamenii și apoi să văd ce am eu din ceea ce “piața” caută. Entuziasmul m-a ajutat să nu mă arunc să îi mulțumesc pe toți, ci să creez o comunitate în care oamenii se adună firesc și cresc împreună. EXERCIȚII DE FERICIRE este un proiect care a început în joacă și a devenit o joacă serioasă, care a atins mii de oameni și a creat câteva produse de dezvoltare persoanală iubite în România.


2. Care a fost viziunea inițială asupra business-ului pe care l-ai dezvoltat? Ce strategie de diferențiere ai ales să abordezi?

Inițial, acest domeniu al dezvoltării holistice m-a strâns un pic. Vedeam în jurul meu instructori și “propovăduitori” care țineau ca lucrurile să pară foarte serioase. Eu îmi doresc să fac oamenii fericiți prin ei înșiși, arătându-le propriile lor resurse, aducând în viața lor tehnici simple, eficiente, clare! M-am ferit de stereotipuri și slogane comerciale și am adoptat strategia de a fi eu însămi. Am fost stângace la început, am avut eșecuri în felul în care promovam anumite lucruri, am fost un pionier în multe perspective ale acestui domeniu, am format mulți oameni care astăzi fac același lucru ca mine și duc mai departe un pic din acest “urban-Zen” cu care eu zic că mi-am condimentat munca de zi cu zi.


3. Care a fost cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat și cum ai reușit să o depășești?
Am primit de atâtea ori remarca “e imposibil sa faci cursuri de fericire!” și am auzit acest imposibil cam de fiecare dată ce eu spuneam “hai să facem asta sau cealaltă”, încât acum, dacă vin cu o idee și oamenii mei o adoptă cu entuziasm și încredere sunt prima care se îndoiește de reușita propriei idei. Cea mai mare provocare o trăiesc în această perioadă în care formez o echipă de oameni care să mă poată susține în toate proiectele pe care le-am inițiat și pe care avem să le ducem mai departe în lumea largă. Provocările vin din a găsi idei de practicare a unei vieți fericite pentru toți oamenii comunității EXERCIȚII DE FERICIRE, idei care să ajute cu adevărat, nu doar să umple timpul!


4. Care este lucrul care te face să te simți cu adevărat mândră când vine vorba despre Exerciții de Fericire?
Comunitatea. Oamenii pe care i-am văzut venind într-un fel și după o vreme au plecat întregi(ți) și bucuroși. Mailurile de după, prieteniile ce curg firesc după un Retreat splendid în vreo parte de lume, acestea sunt lucrurile pe care le număr și de care mă entuziasmez! Totodată, echipa mea, oamenii care știu că au încredere în mine, în ideile mele și știu că sunt un om de oameni, nu atât de propria-i imagine. Văd asta la ei și mă văd în libertatea și deschiderea pe care mi le oferă. Echipa mea e unul din “lucrurile” de care sunt mândră și pe care îl onorez zilnic.


5. Ce anume te motivează să îți continui activitatea? Care este sursa inspirației tale?
Inspirația mea sunt oamenii și călătoriile pe care le aleg. Mă inspiră Dumnezeu să ajung printre acei oameni care pun întrebările pe care eu le-am pus mai demult și chiar dacă răspunsurile pe care le-am primit sunt de folos doar pentru mine, dovada devenirii mele este un cadru în care ceilalți se regăsesc. Apoi mă inspiră cei care au, la rândul lor, răspunsul pe care eu îl caut și îmi sunt pentru o perioadă oglinzi, ca să mă pot contura. Așa am ajuns să gândesc motto’ul Exercitiilor: “Fericirea este un exercițiu concentric: îl începi tu și îl dai mai departe celor din jurul tău!”
Fiica mea mă motivează să continui. Faptul că munca mea a devenit un stil de viață pentru familia mea ne-a educat pe toți. Când era mică, întrebată cu ce se ocupă mama ei, în jurul vârstei de 3 ani, a spus: mama face oamenii fericiți. Și pentru mine a rămas acest lucru cea mai frumoasă carte de vizită!


6. Cât de importantă este pentru tine susținerea celor apropiați?
Extrem de importantă. Când am conceput primul Retreat în Bali și mai apoi în Bhutan sau Azore, familia mea au fost primii mei clienți și printre cei mai fideli! Ei cred în mine și au ajuns ca în toți acești ani să fie dovada mea cum că eu fac ce zic și sunt cine mă arăt a fi. Părinții, soțul și fiica mea, soacra mea, cumnatele și cumnatul meu, fratele meu și chiar membrii familiei îndepărtate, sunt printre cei 20000 de membri ai comunității EXERCIȚII DE FERICIRE iar pentru mine asta este cea mai mare bogăție.


7. Care este sfatul tău pentru tinerii antreprenori?
Să nu-și consume zilele în lene, să facă voluntariat, să se valorifice dar să nu se preamărească, să citească, să fie curioși, să evalueze continuu aspectele prin care influentează lumea din jurul lor! Să fie buni și să accepte că business’ul de mâine nu va mai fi cuantificat în bani, ci în oamenii pe care îi ai în portofoliul tău, privat și profesional! Ori pentru asta, e important să-ți creezi oportunitatea de a fi un bun lider! În același timp, i-aș provoca să aibă atenție la cei pe care și-i aleg drept modele și să îi recunoască si aleagă după darurile lor cu adevărat importante: prietenii, familia, povestea reală – adică, adevărata lor avere!


8. Dacă ar fi să iei totul de la început, ce anume ai face diferit?
Aș lucra cu cei mai buni și cu nimeni altcineva! Cea mai mare greșeală pe care o poți face la început este să crezi că nu poți încă să ai parte de ce e mai bun, pentru că ce e mai bun, costă. Nu știu însă niciun alt moment în care să ai parte de ce e mai bun!


9. Care sunt punctele forte și punctele slabe cu care vine domeniul pe care ți l-ai ales?
Antreprenorul spritual este în competiție cu popa și deochiul babei de la țară. Cel mai mare dezavantaj este faptul că nu există studii care să dovedească faptul că natura noastră spirituală este atașată naturii noastre emoționale și umane, dar sunt o mulțime de studii care dovedesc eficiența meditației și efectele minunate pe care această practică le are asupra celor care practică.
Domeniul acesta este unul care împletește social media cu conținutul de calitate, informații din multe domenii expuse prin mijloace creative, demne de lumea de azi! Acesta, desigur, este un plus al acestui domeniu!


10. Se spune că succesul este 1% talent și 99% muncă. Care este părerea ta?
Ca să traduc asta în felul meu, aș spune că succesul este 99% curajul de a-ți urma dorința inimii și 1% echipa(jul) cu care te înhami la această călătorie! Eu am înțeles greu că nu le pot face singură pe toate și dacă am fost inspirată să fac ceea ce fac, poate îi pot inspira și pe cei din jurul meu să creadă în dorința mea! Echipa este cea mai reală și naturală prelungire a unui antreprenor- dacă îi păcălești pe ei, te păcălești pe tine și dacă îi ignori, îți ignori visul!

Autor: Lisa Matei

Femei de afaceri prezente la Lady Today, Business Lady Tomorrow – 7th edition

Suntem deja foarte aproape de evenimentul care ne încântă primăvara, și anume Lady Today, Business Lady Tomorrow – 7th edition, care va avea loc pe 30 martie, la The Office Cluj-Napoca, începând cu ora 12. Evenimentul se adresează tuturor doamnelor și domnișoarelor care doresc să descopere pașii către succes, cât de importantă este crearea unei imagini, dar și a unei identități pentru o afacere mult visată.
De la această ediție specială nu vor lipsi, desigur, speakerii care ne vor povesti despre experiența și parcursul lor profesional de până acum și care ne vor îndruma cu sfaturi pentru o afacere de succes. Așadar, printre speakerii care vor fi prezenți la eveniment se numără: Anabela Luca, Mihaela Rus, Corina Sterea, Oana Țoiu, Ioana Andrievici și în cele din urmă Andra Pintican.

Anabela LUCA

Anabela Luca este o doamnă stilată și elegantă, dar și o fire amițioasă. Aceasta este antreprenor, Managing Director și Online Marketing Consultant la adLemonade – agenție de Performance Marketing. Din dorința de a se realiza mai mult pe plan profesional, a făcut un pas mare în anul 2012 prin lansarea propriei companii – Agenția de publicitate online adLemonade care este certificată ca Google Premier Partner, dar și ca una dintre primele cinci agenții de marketing online din România. Anabela are o experiență de peste 10 ani în construirea de strategii și administrarea companiilor de Pay Per Click (GoogleAds, Facebook Ads etc.), livrând rezultate aliniate cu obiectivele de business ale clienților. Pasiunea ei o reprezintă digitalul. “Cel mai mult, cu siguranță, mă pasionează online-ul. În tot ceea ce fac în fiecare zi pun multă pasiune” * – spune Anabela Luca. Aceasta contribuie activ la educarea pieței în cele peste 150 de training-uri și prezentări, fiind trainer certificat Google din anul 2013. Alături de echipa din agenție a crescut performanța în digital pentru peste 300 de branduri printre care se numără Deichman, Continental Automotive, Jolidon, How to Web etc. Parcursul profesional al Anabelei Luca nu se oprește aici, dar mai multe veți afla la evenimentul nostru Lady Today, Business Lady Tomorrow.

Mihaela RUS

Mihaela Rus este Președintele și Fondatorul AFA, adică Asociația Femeilor de Afaceri din Cluj-Napoca, înființată în anul 2004. De asemenea, se ocupă de atunci și de proiecte umanitare, iar între timp a devenit și un ambasador feminin de antreprenoriat. De peste 20 de ani, Mihaela investește zi de zi, pasiune și profesionalism în propria afacere, în Vitrina Advertising, cel mai cunoscut brand de comunicare și cea mai importantă companie din Transilvania, dar și una dintre cele mai puternice din România. Vitrina Advertising, companie națională cu sediul central în Cluj-Napoca și cu reprezentanță în București, este unicul reprezentant al României în rețeaua internațională Advertising Marketing International Network, fiind inclusă în fiecare an în Topul Agențiilor de Publicitate din România (Forbes) și unicul reprezentant din țară în rețeaua internațională AMIN. “Eu şi Vitrina suntem parte activă a generaţiei care a făcut trecerea de la comunism la piaţa liberă şi a construit practic în România sectorul publicităţii, inexistent înainte de 1990. Aş spune că, în ultimul an, Vitrina s-a definit prin stabilitatea serviciilor de creaţie şi publicitate clasice, dar şi printr-o dinamică accentuată a serviciilor în zona digitalului, care capătă tot mai multă importanţă şi au o complexitate tot mai mare” ** – declară Mihaela Rus. Aceasta a făcut din antreprenoriat un sport de performanță în care nu există limite, și-a menținut echilibrat principiile de business și de viață și a dezvoltat echipe eficiente, unite, renumite pentru creativitate și performanță.

Corina STEREA

Corina Ioana Sterea ne va povesti despre parcursul său profesional în frumusețe. Ea este fondatoarea PURE Salon și consultant în frumusețe. Datorită experienței sale de peste 10 ani în consultanța de business și pasiunea pentru metodele de întreținere a frumuseții cu substanțe naturale, Corina Sterea și-a deschis propriul business în anul 2017, situat în Bd. Dacia nr. 130 București. Pentru îndeplinirea acestui vis, Corina a obținut finanțare pentru echipamente prin programul Start Up Nation, iar restul investiției a susținut-o cu mult curaj, din fonduri personale. Este convinsă că secretul succesului în acest domeniu constă în calitatea serviciilor oferite, completate de folosirea unor echipamente performante și mânuite cu profesionalism. Acest proiect de suflet pentru Corina, PURE Salon, a fost lansat din dorința de a susține feminitatea, frumusetea și antreprenoriatul românesc. “Mă bucur de oameni minunați în fiecare zi, în fiecare săptamână și am căutat să dezvolt ideea de natural, de PURE, de relaxare și de viață sănătoasă. Aș vrea să merg pe partea de dezvoltare personală a femeilor, pentru că femeile, de cele mai multe ori, nu știu cât de frumoase sunt și asta le afectează stima de sine. În acest spirit aș vrea să organizez diferite workshop-uri” *** – a menționat Corina. Corina îmbină utilul cu plăcutul, iar rezultatele nu întârzie să apară. Ea activează într-un domeniu extrem de solicitant, cu noi provocări de fiecare dată și cu un volum mare de muncă, dar face totul din pasiune.

Oana ȚOIU

Oana Țoiu este antreprenor social, trainer, consultant și membru fondator la Global Shapers Bucharest Hub și la Social Innovation Solutions. A fost numită de fostul Prim-Ministru al României, Dacian Cioloș, ca Secretar de Stat la Ministerul Muncii Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice unde gestionează incluziunea socială și antreprenoriatul social. Datorită experienței sale de peste 10 ani în domeniul inovației sociale, Oana a derulat programe de dezvoltare atât în țară cât și în străinătate (Austria, Slovacia, Rusia etc.) pentru organizații nonguvernamentale și în mediul privat. Înainte de a lucra în mediul public, a lucrat în mediul ONG și în mediul privat ca antreprenor. Apoi a dezvoltat o afacere socială și anume Mesteshukar ButiQ (MBQ) – o rețea de producători meșteșugari de etnie romă și designeri internaționali (austrieci, suedezi) care creează și produc bijuterii și obiecte de decor cu expoziții internaționale alături de Romano ButiQ. Oana face parte cu mândrie din comunități de tineri și antreprenori din mai multe rețele precum: the Entrepreneurship Academy, AIESEC, Universitatea Alternativă, Impact Hub, Arcub, Fundațiile Comunitare, Oana Țoiu a fost nominalizată de revista Foreign Policy România ca unul dintre cei ,,101 oameni care schimbă România”, este fellow al Aspen Institute România și a beneficiat de o bursă în SUA ca Marshall Memorial Fellow.

Ioana ANDRIEVICI

Ioana Andrievici este expert negociator, trainer & coach în negociere, autor, speaker motivațional, consilier juridic și antreprenor. Grație experienței de peste 14 ani în negocieri de business și a contractelor, a înființat alături de soțul ei Compania Rubinian, firmă de consultanță și planificare în afaceri. În cadrul acesteia au dezvoltat partea de modele de contracte întocmite complex, ca bază solidă de negociere pentru ambele părți. “Pe parcursul anilor mi-am dat seama de faptul ca oamenii au mare nevoie sa stie sa negocieze, sa comunice bine unii cu ceilalti pentru a obtine ceea ce-si doresc. In mod special antreprenorii au nevoie de aceste abilitati precum si de angajati cu aceste abilitati esentiale in incheierea de contracte mai bune, stabilirea de relatii si parteneriate mai bune” **** – spune Ioana Andrievici. Pe lângă cele manționate mai sus, Ioana Andrievici scrie cărți și articole tematice în principal pe tema negocierii, cum ar fi: Negocierea si intocmirea contractelor, Cum sa negociezi bine orice si cu oricine – Ghid practic pentru succes in negocieri, Planul de negociere – model si ghid ș.a.m.d. Aceasta este membru fondator al Asociatiei umanitare ,,Maini Unite” – din dragoste pentru copii unde se implică în proiecte umanitare, organizare de evenimente, strângere de fonduri și în discursuri publice tematice, apariții media și televizate. Ca speaker motivațional, susține seminarii și oferă discursuri motivaționale, în principal pe tematica negocierii dar și cu privire la dezvoltare personală, leadership, motivare și succes, iar despre aceste lucruri va vorbi și la conferința noastră Lady Today, Business Lady Tomorrow.

Andra PINTICAN

Ultimul speaker al celei de- a 7-a ediții a conferinței Lady Today, Business Lady Tomorrow este Andra Pintican. Inspector de Resurse Umane și trainer. A studiat jurnalismul la Unversitatea ,,Spiru Haret” din București, a fost voluntar la Touched România, o fundație care era contra violenței domestice. A început să lucreze în domeniul managementului ca asistent, manager de resurse umane, recrutăr la diferite firme precum Vienna Investment Trust, VidaXL, Obiettivo Lavoro România ș.a.m.d.

Acestea fiind spuse, vă așteptăm la cea de-a 7-a ediție a conferinței Lady Today, Business Lady Tomorrow , pe 30 martie, la The Office, începând cu ora 12. Vă puteți rezerva biletul aici:

Înscrierile se pot face până în data de 28 martie 2019, ora 20:00.
Taxa de participare se achită:
• printr-un mesaj pe pagina noastră, care se poate accesa aici
• în ziua evenimentului

Tot ce ne dorim este să conştientizaţi şi să puteţi afirma în fiecare zi cu deplină încredere:

,,Da, sunt femeie şi asta spune tot!”

Source:

* https://answear.ro/

** http://revistasinteza.ro/

*** https://pr2advertising.ro/

**** http://www.ioana-consult.ro/

Articol realizat de: Andreea Larisa

Multe afaceri eșuează. A ta poate să fie un succes

Dacă ai dat click pe acest articol, probabil ești una dintre sutele de persoane care, atunci când este întrebată care este visul ei, răspunde cu fermitate că dorește să pună bazele propriei afaceri. Sunt sigură că ai dat și ai primit de multe ori acest răspuns de-a lungul anilor. Asta până să îți spună unul dintre zecile de profesori din facultate că nu rezonează cu un interviu de angajare.

Din cauza sentimentului de incertitudine pe care ți-l oferă cuvântul “afacere“, dar și datorită demersului pe care îl presupune, mulți renunță la acest vis. Dar nu e chiar așa. Până la urmă și să ai o proprietate disponibilă spre închiriere în regim hotelier e tot o afacere! Nu e necesar să ai o firmă cu zeci de angajați și birouri în toată țara că să te poți numi antreprenor. Te-ai întrebat vreodată de ce unele afaceri au succes, iar altele eșuează? Ei bine, sunt câteva puncte cheie de care trebuie să ții cu dinții dacă vrei să reușești. De aceea, anul acesta am ales să le abordăm în cadrul evenimentului nostru cu tradiție, Lady Today, Business Lady Tomorrow. 

Pe 30 martie vei putea auzi cei mai bine calificați speakeri din domeniu, despre cum să faci dintr-o negociere un succes, despre cum să-ți construieșți un brand și cum să-ti alegi oamenii alături de care să lucrezi.  La ce te ajută negocierile? Practic, dintr-o discuție cu cineva cu funcție de management sau execuție, obții ceva în avantajul tău. Poți să negociezi, contracte, salarii, termeni și condiții, oferte, prețuri etc.

Planul de afaceri este cel mai important atunci când vrei să îți începi o afacere. Cu ajutorul lui rămâi organizat și determini drumul de parcurs pentru o anumită perioadă de timp. Unele dintre punctele abordate în acest plan definesc strategia, misiunea, valorile și obiectivele.  De asemenea, unul dintre speakeri ne va explica de ce un brand nu este doar un nume sau logo. Brandul se referă și la identitatea proprie a afacerii în sine, la felul cum este percepută de către oameni și dacă aceștia asociază logo-ul și numele cu afacerea ta. De asemenea, vor explica la ce se referă termenii poziționare, strategie și promovare. Un subiect interesant despre care vom auzi este despre propria imagine de antreprenor. A fi Business Woman înseamnă a-ți construi o imagine și o personalitate proprie, autentică. Adică un brand. Și dacă îți construiești o imagine puternică, pozitivă, trebuie să găsești oameni care să te ajute să întărești ceea ce vrei să transmiți. De asemenea, criteriile prin care ne alegem echipa, calitățile și abilitățile profesionale pe care acești oameni trebuie să le îndeplinească, o să le aflăm tot la eveniment.

Și în final, pentru ca afacerea să meargă bine și să reziste în timp, ai nevoie de vânzări. Cu asta se ocupă marketingul. Speakerul nostru va explica cum trebuie să ne definim corect un public țintă, să determinăm care le sunt nevoile și cum să opteze pentru serviciile propriei afaceri în detrimentul concurenței.

Dacă vrei să afli mai multe detalii despre cum poți să-ți iei bilet la eveniment, intră acum pe pagină noastră de Facebook, pe care o poți accesa aici. Te asigurăm că prezența ta ne va bucura nespus, iar tu vei putea bifa o altă experiență utilă și benefică în dezvoltarea propriului viitor. Acest eveniment este pentru tine, pentru voi, dragi viitoare femei de succes! Așa că, ia-ti o prietena si vino la Lady Today Business Lady Tomorrow. Avem reducere!

Be the kind of woman that makes other women want to up their game

Articol redactat de: Cătălina

Antreprenori de 10 – CRISTINA NOROCEL

  1. Puteți să ne spuneți câte ceva despre ceea ce v-a determinat să alegeți acest drum în cariera dumneavoastră? Cum vă identificați cu statutul de „om de PR și Marketing”? Care sunt aspectele care vă determină să iubiți ceea ce faceți?

Hai să spunem că… am fost întotdeauna hotărâtă să fac facultatea la ASE. Nu știam nimic despre ce înseamnă marketing sau comunicare pe atunci, însă, după primul an la ASE mi-am dat seama că asta este ceea ce imi place să fac. Așa am devenit pasionată de arta și știința de a vinde, de psihologia consumatorului, de branding, public relations și de business în general.

2.      Ce provocări ați întâmpinat pe parcurs și cum le-ați depășit ? În ce anume ați descoperit o sursă de motivație ?

Pot să vă dau un răspuns nu neapărat din papucii unui om de marketing, ci a unui antreprenor. Acum câțiva ani, am avut împreună cu un asociat un business în domeniul HORECA; după 6 luni ne-am declarat în faliment. De ce? Deoarece am plecat la drum fără un plan strategic, o viziune clară asupra afacerii. Însă, important a fost că am încercat. Nu cred că există acel moment perfect în business, trebuie să riști și să încerci. În fiecare zi consider că luam decizii bune sau rele conform contextului din ziua respectivă și a instrumentelor pe care le avem atunci la îndemână, fie că vorbim de oamenii de lângă noi, de cunoștințe, de situația financiară. În 2012 am decis că e timpul pentru următorul pas, antreprenoriatul, și am pus bazele propriei companii de marketing si PR, MarketingFX Concept. De atunci, am lansat branduri noi atât pe piața locală, dar și pe alte piețe și am participat activ la interpretarea și inventarea de brand, precum și la poziționarea pe piață a unor branduri din diverse industrii.

3. Puteți să ne dați câteva informații despre cum v-ați gestionat sarcinile și timpul în așa fel încât să reușiți să evoluați în zona antreprenoriatului ?

Dacă întrebarea se referă la un echilibru între viața profesională și personală, nu cred că există echilibru perfect între acestea atunci când ești antreprenor. Mereu balanța înclină într-o parte sau în alta.

4. Care sunt principalele dumneavoastră atribuții ca Marketing Strategist și PR Specialist înafacerea pe care o gestionați? Există o echipă în spate pe care o coordonați în bunul demers al afacerii?

La început, cum probabil se întamplă la majoritatea business-urilor, am fost și expertul din business și managerul și antreprenorul. Este cumva firesc ca la început, în cazul în care pleci la drum doar cu know-how-ul tău și investiția proprie, să se întâmple acest lucru. Ulterior, când businessul a crescut, am ieșit din zona de manager și am ramas în zona expertului și antreprenorului. Pare oarecum ciudat , însă, după o analiză mai complexă a mea am realizat că îmi sabotam singură business-ul. Sunt un om confortabil în partea de expertiză, de viziune și de new business. Însă, gestionarea cash-flow-ului, a unui personal și alte decizii manageriale îmi dădeam seama că nu erau punctul meu forte. Astfel, am apelat la un specialist în domeniu pe partea de consultanță de business care a preluat aceste task-uri. După această colaborare de succes îi sfătuiesc pe toți antreprenorii să își clădească succesul pe abilitățile lor native și pentru celelalte task-uri să angajeze sau să colaboreze cu experți.

5. Câți ani de muncă stau la baza stadiului actual al afacerii?

Munca este una continuă. În primul rând, este un domeniu permanent în schimbare. În ziua de azi nu mai vorbim doar de bune abilități de comunicare. Ci de un set de aptitudini și competențe care sunt cheie pentru un bun specialist în PR: flexibilitate, atitudine pozitivă, încredere de sine, autocontrol, și așa mai departe. Trebuie să fii un consultant de încredere, un bun strateg, orientat spre rezultate, să stii si social media, content marketing etc..Procesul de educație și munca este unul permanent. Ceea ce știai ieri nu mai este de actualitate pentru azi.

6. După părerea dumneavostră care ar fi calitățile principale, definitrii unui om de PR și Marketing?  Ce etape ar treui să urmeze ca să ajungă un profesionist în acest domeniu?

Sunt câteva calități principale pe care le identific și la colegii mei care au aceeași profesie și pe care îi admir și apreciez. Flexibil și obiectiv în același timp. Întotdeauna trebuie să măsori ce ai făcut, să rămâi obiectiv față de acțiunile tale, să fii onest că posibil ceea ce ai făcut ieri nu mai este de actualitate cu ce se întâmplă în piața și în mintea consumatorului astăzi. Plus că trebuie să fii disciplinat. Este o meserie în care trebuie să investești mereu. Știi cum se spune că un business nu poate să crească mai mult decât crește managerul lui …cam așa stă treaba și în marketing.

7. Din punctul dvs de vedere, care sunt beneficiile unei afaceri  din domeniul PR -ului? Prin ce se diferențiază sau cu ce este mai palpitantă decât celelalte domenii?

N-aș zice neapărat că un domeniu este mai palpitant decât altul. În orice domeniu ca și antreprenor totul este o provocare, în fiecare zi. În fiecare zi consider că luam decizii bune sau rele conform contextului din ziua respectivă și a instrumentelor pe care le avem atunci la îndemână, fie că vorbim de oamenii de lângă noi, de cunoștințe, de situația financiară.

8. Ați simțit vreodată că toate sacrificiile au fost în zadar? V-ați dorit să renunțați la activitatea desfășurată?

Nu, niciodată. Și este un răspuns pe care vă spun sincer l-am dat fără să ezit. Ca și în marketing și în viața unui antreprenor totul este ca și în sport. Daca te oprești s-ar putea ca tot ce ai clădit anterior să fie în zadar. Este important să îți setezi obiective, să ai un plan și să te ții de el.

9. Cât de importantă este susținerea venită din partea celor apropiați în acțiunile dumneavoastră?

Eu mă consider un om care comunică onest și deschis. Ambițioasă, dornică să învăț în continuare, curioasă despre diverse domenii. Cred că este important să ai alături oameni cu același set de valori ca și tine.

10. Dacă ar mai exista posibilitatea de a alege din nou  drumul carierei dumneavoastră, ați proceda diferit?

Cu siguranță sunt lucruri pe care posibil le-aș aborda diferit în acest drum. Însă, fiecare etapă prin care am trecut din punct de vedere profesional a venit la pachet cu lecții valoroase pentru prezent. 

11. Ce sfaturi le-ați oferi celor care au tendința de a vă călca pe urme în inițierea unei afaceri?

Faptul că nimeni în afară de noi nu este răspunzător pentru deciziile noastre și că tot ce se întâmplă este suma deciziilor noastre și trebuie să ni le asumăm ca atare. În definitiv, suntem creatorii propriului destin.

12. Se spune că succesul este 1% talent și 99% muncă. Ce părere aveți? Ce înseamnă pentru dumneavostră, un om de success când vine vorba de carieră?

Eu cred că norocul și-l face fiecare. Cred că doar prin multă muncă și perseverență obții succesul.

Înainte de a încheia, există ceva despre care ar fi trebuit să discutăm, din punctul dumneavostră de vedere, dar nu am făcut-o? Doriți să mai adăugați ceva?

Da, mi-ar plăcea să adaug faptul că în acest moment împreună cu un analist de business și un numerolog am dezvoltat un program pentru antreprenori care se numește REZIST să fiu antreprenor?!

Da, nu e o glumă! Toți antreprenorii ar trebui să-și pună cât mai devreme aceasta întrebare. Indiferent cât de pregătit ești pe domeniul tău și cât de mult ai dovedit ca specialist și cât de fără riscuri pare business-ul tău, există totuși motive să eșuezi, să cedezi, să nu mai REZIȘTI…

Care sunt motivele? Nu e vorba de țară în care dezvolți business-ul, nici de Guvernul dintr-un an anume, nici de schimbarile legislative și fiscale (cunoscând situația actuală din România), este vorba despre TINE! Tu, cel care ai idei geniale, care ai riscat fiecare moment și toate resursele pe care le aveai, care nu ai mai petrecut timp de calitate cu familia de ani buni și care nu te-ai mai bucurat de o plimbare în parc alături de cei dragi, tu care ai face orice pentru succesul business-ului tău.

Zilele trecute, o femeie de business, scria pe Facebook ca “antrepenorii ar trebui să-și facă înainte de planul de afacere, analizele de sange!”, cineva a completat “ și o sedință la psiholog” și este mult adevăr acolo…

Autumn School: despre depășirea barierelor culturale prin metode non-formale

Proiectul internațional  ”Autumn School” revine în forță cu a VI-a ediție, reunind 2 actori importanți din domeniul educației: Facultatea de Business din cadrul Universității Babeș-Bolyai și Universitatea de Științe Aplicate din Amsterdam. Studenți proveniți din 12 culturi diferite își reunesc forțele pentru a redacta și a lansa revista  ”Emerging Cluj” în doar 5 zile. Evenimentul de lansare va avea loc vineri, 8.11, de la ora 12:00, la ClujHub. 

În cadrul acestei ediții, se acordă o deosebită importanță cooperării dintre companii și universități, dar și schimbul de cunoștințe și resurse umane care se realizează între cele două. Într-un mediu antreprenorial aflat într-un continuu progres, abilitatea de a comunica eficient într-un spațiu multi-cultural și de a stabili relații cu diverși parteneri este din ce în ce mai apreciată. 

Astfel, 29 de studenți internaționali își reunesc forțele pentru a redacta o revistă care să se remarce prin informații calitative și un eveniment de lansare memorabil.

Referitor la evenimentul acesta, domnul conf. dr. Ioan-Alin Nistor, decan al Facultății de Business, a declarat următoarele: ,,Putem fi mândri că, an de an, studenții noștri produc o revistă de înaltă ținută în doar câteva zile. Dorim să mulțumim partenerilor de la Amsterdam University of Applied Science și, în special, coordonatorului proiectului Sander Schroevers pentru că an de an sprijină acest proiect la Cluj-Napoca. Proiectele care presupun o abordare practică, muncă în echipă și situații limită dezvoltă capacitatea de muncă și adaptabilitatea studenților. Ele sunt fundamentul Facultății de Business, o facultate practică, dinamică și orientată către mediul de business și cel internațional.”  

De asemenea, Fatimah Ketwaru, originară din Surinam, participantă la proiect, a afirmat: ”Să particip în Autumn School este o experiență foarte specială pentru mine pentru că mi-a oferit posibilitatea de a vedea minunata Românie, cultura și oamenii ei. Cea mai importantă parte pentru mine a reprezentat-o munca în echipa alături de persoane de 12 naționalități diferite. Redactarea revistei si lansarea acesteia in doar 5 zile este cu siguranță o experiență inedită cu care nu ne întâlnim in viața cotidiană ceea ce face acest proces unul util. Sunt mândră și fericită că fac parte din acest proiect care îmi aduce o multitudine de satisfacții pe plan profesional și personal.  Cu siguranță o să plec de aici cu un bagaj plin de amintiri plăcute.”

Și, pentru că e un eveniment deschis publicului, acești studenți entuziaști vă așteaptă cu drag la evenimentul de lansare.

HR Summit. Expo-conferința de Resurse Umane

Antreprenorul român, resursa umană și radiografia pieței de muncă,săptămâna viitoare, la HR Summit.

Joi, 24 octombrie, are loc la Cluj-Napoca evenimentul de referință pentru industria de resurse umane, HR Summit. Peste 200 de profesioniști din industria de HR și domeniile conexe, din România și din străinătate (consultanți, traineri, manageri, avocați specializați în dreptul muncii,antreprenori) sunt prezenți la eveniment pentru a împărtăși din provocările industriei.

Printre subiectele abordate în cadrul evenimentului se numără: schimbările și dinamica din piața muncii, recrutarea, aspectele legislative, cum se poate crește angajamentul angajaților, beneficiile extra-salariale, managementul relațiilor de muncă sau gestionarea conflictului.

Recrutarea: între vânătoare de mituri și nevoile reale ale pieței muncii.

Recrutarea fost și rămâne un subiect important pentru HR. Mulți recrutori se confruntă cu aceleași situații: aceiași oameni la interviuri, cerere forte mare pe piața de muncă și cerințe ale angajaților pe care devine din ce în ce mai greu să le atingi. “În toți anii de când conduc divizii sau companii m-am lovit de o gramadă de clișee pe care probabil că le vedeți cu toții când recrutați: în vânzări căutăm barbați preferabil necăsătoriți, în HR femei, în IT numai tineri, asistentele medicale si infiermiere femei, tineri în call center,bărbați în poziții manageriale, și alte asemenea. Toate aceste clișee ne fac să recrutăm într-unred ocean și generează un val de consecințe și percepții în societate ținându-ne captivi într-uncerc vicios.” declară Sinziana Maioreanu (CEO, Aegon România și speaker în cadrul HRSummit)

Educație pentru prevenție și creșterea calității vieții, la inițiativa HR managerului.

Abonamentele medicale sunt printre cele mai căutate beneficii extra-salariale. Asta în contextulîn care suntem cu cel puțin 6 ani sub media europeană cât privește speranța de viață, conformcomisiei europene. Cei mai mulți dintre angajații din companiile din România merg la medic înscopul tratării, nu neapărat spre a face un control de rutină. Nevenca Doca, din persepectiva de HR Director(Banca Transilvania) a înțeles cât e de important să contribuie la prevenția celor mai frecvente tipuri de cancer, așa cum sunt ele identificate de OMS. Așadar, împreună cu Regina Maria a implementat cel mai amplu program de prevenție a cancerului desfășurat într-o companie privata din România. Nevenca Doca (HR Director, Banca Transilvania) va prezenta ROI-ul pe care o campanie de CSR, de prevenție a cancerului depistat în stadiu incipient, il poate avea.

Software-uri performante, de eficientizare a muncii în HR

Anul acesta, pe piața din Cluj-Napoca, a avut loc o fuziune care vine pe de o parte, cu expertizăpe zona de software, pe de alta, cu know-how pe piața de HR (True HR&dpPayroll).

Este vorba despre compania clujeană AROBS Transilvania Software care a achizitionat UCMS Group România, si împreună și-au propus să ofere servicii și produse mai performante. În cadrul secțiunii #TheKeypointSpeech, Ionuț Gherle (CEO,UCMS by Arobs) va susține unspeech în care va oferi exemple concrete despre serviciul pe care l-au creat având la bază expertiza celor două companii.

Aspecte legislative: de la angajare la încetarea contractului, din mai multe perspective.

În cadrul panelului de discuție pe care organizatorii l-au inclus în agendă ia cuvântul Cristina Bidiga (Asociat Manager, Coordonator birou Cluj-Napoca, NNDKP) avocat din anul 2002 specializat în litigii și consultanță în domeniul dreptului privat și al insolvenței. Cristina va puncta la ce aspecte trebuie să fie atenți profesioniștii în HR la momentul încheierii contractului, ce opțiuni există în cazul litigiilor de muncă sau la desfacerea contractului de muncă. Sesiunea de întrebări și răspunsuri va scoate la iveală preocupările constant din industrie și va crea acel dialog atât de necesar, parte din scopul evenimentului.

Blind date with a book, campania organizatorilor pentru promovarea cititului.

Tematica acestei ediții HR Summit face referire la competențele angajaților dincolo de studii șide calificări. Se raportează la capacitatea specialiștilor de resurse umane de a dezvolta abilități,de a vedea dincolo de diplome, de a angaja atitudini și a construi pe dorința oamenilor de aînvăța.Plecând de la această tematică HR Summit, în colaborare cu Bookster a gândit campania Blinddate with a book. Scopul campaniei este acela de a da un imbold angajaților companiilor să-și iarăgaz să citească – fie că sunt 10 minute sau jumătate de oră într-o zi.

O activitate care pe viitor poate să creeze dependență și, speră organizatorii, dorința de a extinde cât mai mult timpuldedicat carților în timpul liber, acasă sau în oraș.

De ce blind date with a book?

Organizatorii au ales să acopere titlurile cărților pentru a crea curiozitate și interes față de cărți. Este suficient ca angajații să deschidă orice carte din celeselectate de către ei pentru a deschide un univers interesant, numai bun de explorat.

Campania se desfășoară în perioada 14-21 octombrie, iar beneficiarii sunt 6 companii din Cluj-Napoca(companii software, hub-uri etc.)

Ultimele locuri la HR Summit – expo-conferința de resurse umane organizat de LiberoEvents se loc pe fi achiziționate pe site-ul oficial al evenimentului http://www.hrsummit.ro.

Cei care susțin industria de HR, înțeleg nevoile și provocările pieței și ajută la dezvoltarea ei: HartConsulting, Incetives Hub, Atp Motors, 3 minutes job, Regina Maria, UCSM by Arobs, NNDKP, SamdamSolutions, Conacul Archia, The Woman, WWieland, Sanopass, Smart HR, Oxygen PR.

ANTREPRENORI DE 10 – LAURA DRAGOMIR

CONSULTANT COMUNICARE ÎN BUSINESS. TRAINER. SPEAKER
Owner & Founder POWERFUL COMMUNICATION

Toți vrem  avem success, e firesc. Cum îl putem atinge?

Să ne amintim că a visa e gratis, dar zorile se plătesc. Vreau să spun că nu contează cât de deștept ești! Dacă nu știi  comunici și cum să construiești relații, cum să lucrezi cu oamenii, visurile tale vor rămâne doar vise. Așadar, cheia succesului (așa cum îl definește fiecare) sunt relațiile oneste.

Viața este o călătorie și, pe parcurs, vei întâlni mulți oameni. Pe unii dintre ei îi vei ajuta, încuraja, consilia. Alții, la rândul lor, te vor ajuta ori te vor sfătui. Din experiență spun că, atunci când crezsincer că ești acolo pentru a ajuta pe cineva, sunt șanse mari să ajuți cu adevărat. Când oferi oamenilor din ceea ce știi și ceea ce ești, îți vor oferi și ei, la rândul lor: atenție, timp, ajutor și, cel mai important, ÎNCREDERE.

LD2.png

Fără ajutorul altora, nu vei face niciodată această călătorie. Așa cum fără ajutorul altora nu poți învăța. Este o vorbă: ”Învățăm singuri, dar niciodată fără ceilalți”. Este un lucru interesant pe care l-am observat în viață – greșelile sunt aproape întotdeauna și inevitabil responsabilitatea propriei persoane, însă succesul, triumfurile și realizările importante ale fiecăruia sunt rareori atinse fără ajutorul celorlalți.

Stăpânirea COMUNICĂRII ne permite  înțelegem mai bine oamenii cu care relaționăm și ne oferă perspective care pot conduce la acțiuni mai profunde. Unii dintre noi au un talent real în comunicare, în timp ce alții sunt orbi la perspectivele celorlalți. Restul se încadrează undeva între. Dar a fi un bun comunicator este mai mult decât un talent natural; este, în primul rând, o abilitate învățată, dezvoltată și exersată în fiecare clipă.

Vezi tu, oamenii sunt foarte dispuș parcurgă kilometri suplimentari pentru cineva în care au încredere, dar nu vor face niciodată vreun efort pentru cineva în care nu are încredere: nici să-l asculte, nici să-l urmeze. Când nivelul de încredere este ridicat, oamenii se simt încrezători că vor avea ceva de câștigat (nimeni nu face ceva fără să simtă că va câștiga ceva: o stare de bine, o relație de calitate, recunoaștere, bani, etc.)

Pe de altă parte, dacă nu există încredere, oamenii vor presupunautomat că vei profita de pe urma lor.

Încrederea, nu baniieste moneda de schimb în viață. Încrederea poate accelera succesul iar neîncrederea poate distruge orice afacere, echipă sau relație. Încrederea pe care o investești într-o relație îți influențează calitatea vieții. Fără această conexiune, nu există relații sănătoase. Oamenii care obțin rezultate extraordinare nu sunt aroganți sau superficiali, nu joacă murdar și nu își impun puterea

La sfârșitul zilei, contează ce știi și pe cine cunoști. Dar cel mai mult contează cine te cunoaște și are încredere în tine.

Așadar, COMUNICAREA este cheia succesului?

parte esențială din cultura unei companii, dintr-o relație (de business sau personală), dintr-o viață împlinită. 

Însă Comunicare nu înseamnă doar  știi să vorbești frumos. COMUNICARE=COMPORTAMENTE. Orice comportament al nostru înseamnă Comunicare – de la felul cum gândești până la cum acționezi. De la comportamentele în aparență mici: felul cum saluți, cum zâmbești, punctualitatea, cum te îmbraci, etc. până la felul cum dai feedback, cum ajuți, cum asculți, cum îți asumi ceva, etc. Tot ce gândești și ce faci este Comunicare.

De maniera în care gândești depinde felul cum acționezi și, în cele din urmă, felul cum comunici. Iar rezutatele sunt pe măsură.

Ce te-a determinat să alegi acest drum în carieră, de consultant în comunicareCum te identifici cu ceea ce faciCe te motivează să iubești ceea ce faci?

Cumva, după peste 20 de ani de presă,  ajung la consultanță în comunicare a fost un drum firesc. Dar și singura opțiune viabilă, atunci când am ales calea antreprenoriatului. 

Când am renunțat la The Money Channel, pentru că era pe ducă și nu îmi luasem de câteva luni salariul (nici nu am mai recuperat suma mare de bani)aveam de făcut o alegere: să rămân în presă și să fiu angajată la altă televiziune unde să fac ceva ce nu m-ar fi bucurat sau să fac altceva. Iar acel altceva a fost calea cea grea.

Deși nu pare, am luat-o de la zero. Din afară, părea ușor, mulți îmi spuneau: ”Îți va fi simplu, cunoști atât de multă lume…” N-a fost așa. Una e  știi multă lume, alta e să faci multe contracte.

Care a fost viziunea inițială asupra business-ului pe care l-ai dezvoltat? Ce strategie de diferențiere ai abordat?

Pașii au fost aceștia (nu e o rețetă universală, nici nu există, de altfel):

▪ În primul rândm-am pregătit. Cum? Am învățat, m-am certificat ca trainer și consultant, am citit mult, am vorbit cu oameni de la care aveam ce învăța, am luat de la ei ce mi se potrivea, mă duceam la evenimente de business. Poți să crezi că la început nu știam cum să scriu o ofertă? Dar am învățat. Și a trebuit  învăț rapid. 
▪ Învățam în timp ce practicam (am avut doar câteva contracte la început, dar care m-au ajutat să merg mai departe). Secretul a fost disciplina. Îmi planificam ziua astfel încât  le pot face pe toate + să fiu o mamă cât de bună puteam (fiul meu avea pe atunci 4 ani).
▪ Tot în primul rând a fost vorba despre setarea mentală. Ca  fii pe cont propriu, ai nevoie de un anumit tip de gândire, de puterea de a nu renunța (ai momente când îți vine să fugi în lume).
▪ În paralel, am început să comunic ce facLa început, oamenii încă mă percepeau ca jurnalist. Mă opreau pe stradă și mă întrebau la ce oră mai este emisiunea mea, că nu o mai vedeau. Nu e ușor  schimbi percepția oamenilor care se obișnuiseră cu tine la tv. Dar am reușit, comunicând sistematic, consecvent și smart, atât online cât și ofline. Am crescut organic.
▪ Pentru că nu am avut echipă care să (mă) vândă, m-am poziționat ca borcanul cu miere – m-am dezvoltat / educat, astfel încât oamenii să vină spre mine. A funcționat.
▪ În același timp, seriozitatea a contat foarte mult. Oamenilor nu le pasă de tine dacă ție nu-ți pasă de eiÎn plus, au nevoie de valoarea pe care tu o poți aduce, astfel încât să-și rezolve o problemă. O rezolvi, e perfect. Nu poți sau nu știi cum – nu ești interesant. Așadar, trebuie să câștigi încrederea celorlalți, pentru că doar așa vor dori să colaboreze cu tine. O dată, de două ori, de multe ori. Și doar așa te recomandă.
▪ Am construit relații cu oameni de calitate și cu mulți dintre ei colaborez pe proiecte.
▪ Flexibilitatea este extrem de importantă – cea mentală, emoțională, comportamentală. Nimic nu e bătut în cuie.
▪ Toată abordarea programelor de training și consultanță pe care le am pornește de la omul pe care îl antrenez. Oamenii conduc echipe, departamente, companii, afaceri. Ei pun lucrurile în mișcare. În primul rând, ajuți omul  se construiască, pentru ca, la rândul lui, să poată construi.  
▪ O recomandare pe care o fac celor cu care colaborez: nu te îndrăgosti de produsul / serviciul pe care îl oferi, ci de clienții tăi!

LD3.png


Ce provocări a
i întâmpinat pe parcurs și cum le-ai depășit? În ce anume ai descoperit motivaţia?

Nicio transformare nu e ușoară. Schimbarea provoacă teamă, e firesc, dar e singurul mod  ai controlul asupra propriei vieți. Sursa de motivație au fost rezultatele, care s-au materializat în relații de calitate, mai multe contracte și în bani în cont. Toate astea mi-au dat sentimentul că are sens ce fac și că fac bine. 

Atenție însă: tot ce am făcut în primă fază de creștere a afacerii fac și acum, doar că mai repede, pentru că am practică în spate. Never stop learning!

Mă întrebai ce să facem să ne diferențiem. 

▪ În primul rând, dacă poți alege, atunci alege  faci ceva ce-ți place. Dacă nu-ți pace, vei renunța, mai devreme sau mai târziu.
▪ Dacă ești la început de drum, explorează. Vezi ce ți se potrivește!
▪ Dacă ai experiență, găsește o nișă și fii bun acolo!
▪ Identifică factorul tău critic de success – cum te poți diferenția de cei care (aparent) fac aceleași lucruri ca tine!
▪ Orice ai face, învață cum  faci bine. Apoi învață cum să faci și mai bine!
▪ Dezvoltă-te și crești în permanență, pentru că lucrurile se mișcă rapid!
▪ Comunică: clar, concis, coerent, consecvent, corect, credibil!


Cum îți gestionez
i sarcinile şi timpul, astfel încât  activezi în mai multe domenii?

Cum spuneam, disciplina e cheia.

Dar cumva, lucrurile se așază în agendă și nu se întâmplă totul într-o zi. Reușesc să antrenez în comunicare & public speaking copiii înscriși la clubul școlii cu care colaborez, să-mi onorez contractile de training și consultanță, să găsesc altele, să moderez evenimente / conferințe, să fiu speaker la altele și să am o emisiune de business la o televiziune online. Oricum oamenii activi nu mai au timp  se uite la TV de pe canapea, viața are alt ritm astăzi.

Am și perioade mai puțin aglomerate, și atunci citesc mult – articole, studii – îmi îmbogățesc cursurile cu elemente noi sau construiesc alte proiecte, în funcție de nevoile oamenilor și, mai ales, de ceea ce-i doare.

Ai simțit vreodată că toate sacrificiile au fost în zadar? Ți-ai dorit  renunți? Consideri că momentele de cumpănă au avut un rol definitoriu în atingerea succesului profesional?

Nu! – la prima întrebare. Dimpotrivă, pentru mine au avut sens.

Dacă mi-am dorit  renunț? Nu cu adevărat, desi au fost momente în care îmi spuneam că un salariu la final de lună ar fi binevenit.

Idea e că:

▪ Uneori ne e greu. E normal  simțim așa. Zilele nu sunt întotdeauna însorite dar depinde de tine cum treci prin ele.
▪ Și mai știu că putem alege. Nu cum  ne simțim, ci cum să reacționăm la ce simțim sau ce trăim. 
▪ Uneori avem nevoie de ajutor. Nu e o rușine să-l ceri. Iar dacă nu-l găsești, atunci caută în tine, s-ar putea  fii plăcut surprins de ce vei găsi. 
▪ Cel mai bun prieten al tău sunt întrebările, pe care ți le adresezi ție însuți sau altora. Ești la fel de bun ca întrebările pe care le adrezi. 
▪ Calitatea vieții tale depinde de dialogurile pe care le ai: cu tine însuți ai cele mai multe dialoguri. Ai grijă de ele! 


În 
ce măsură consideri că luarea deciziilor potrivite a contribuit la succesul tău? Care a fost cea mai importantă dintre acestea?

În primul rând,  iei decizia de a începe ceva e primul pas spre reușită. Dacă știi unde vrei  ajungi, faci pași mai mari, mai mici, mai faci și un popas, dar respectă-ți decizia! Ți-ai făcut o promsiune – onoreaz-o! Nu-i ușor, pe drum vei vedea pe mulți abandonând dar asta n-ar trebui  te impresioneze. 

Apoi, chestia asta (cât de potrivită e o decizie) e relativă, pentru că o decizie bună într-un context s-ar putea  nu fie bună în alt context. Și luarea deciziilor ține de comunicare, pentru că manifești un comportament iar comunicarea trebuie luată în context. Însă, dacă pe baza informațiilor pe care le ai la un moment dat, ai hotărât ceva care te ajută să mergi mai departe, înseamnă că ai luat o decizie bună. Că ai face altfel data viitoare e altă poveste – contextul e diferit și nici tu nu mai ești același om. 

Cele mai bune decizii de până acum? După ce am făcut atât de multe lucruri, deciziile capitale au fost (în această ordine): să am un copil, să fiu antreprenor, să fiu jurnalist TV (când jurnalismul era o chestie serioasă. Acum doar câțiva colegi mai sunt cu adevărat jurnaliști).

Dacă ar fi să o iau de la capăt, cu experiența de acum, aș face altfel unele lucruri dar aceste 3 decizii capitale le-aș lua iar, cu siguranță.

Câți ani de muncă stau la baza stadiului actual al firmei  de consultanță în comunicare?

În total – 30.

Cum ai defini lumea afacerilor din pervectiva unei femei?

E o lume mișto, dacă știi cum  te poziționionezi ca profesionist și să-i respecți pe ceilalți. 

Dacă ar mai exista posibilitatea  alegi domeniul în care să activezi, ai proceda diferit? Dintre antreprenoriat, jurnalism și training/consultanțăce domeniu te împlinește mai mult? 

Nu! – la prima întrebare. Aș alege la fel. Mă rog, alege e un fel de-a spune, pentru că jurnalismul m-a ales pe mine, nu eu pe el. Am terminat Dreptul international, dar n-am practicat nicio zi. Ca să fiu mai precisă,  comunicarea m-a ales și am înțeles, mai târziu, că mi-e vocație.

Până  devin antreprenor, am crezut că sunt un om împlinit. Am avut o meserie interesantă, provocatoare, am cunoscut mulți oameni, am ajuns în colțuri de pe glob unde nici nu visam. De când sunt antreprenor, am evoluat enorm într-un timp foarte scurt, pentru că a fost singura șansă să cresc. Și mai e loc de creștere, nu mă opresc aici.

Se spune că succesul este 1% talent și 99% muncă. Ce părere ai?

Nimic mai adevărat! Toți ne naștem cu un talent. Dar nu trebuie  ne culcăm pe o urecheDacă nu-l valorificăm, se pierde. Așadar, peste talent punem abilități, peste ele competențe și peste acestea din urmă, expertize. Abilitățile, competențele și expertizele se dobândesc cu muncă. A naibii de multă muncă.

Ce sfat le-ai oferi celor care intenţionează  se avânte în lumea antreprenoriatului?

Sunt recomandări:

▪ Află: ce e important pentru tine? Ce contează cu adevărat? La ce ai fi dispus să renunți? Ce ai vrea  păstrezi cu orice preț?
▪ Fă-ți o strategie, dar nu planifica în detaliu. Întreabă-te: De ce fac asta?
▪ Gândește cu capul tău! Nu lua drept bun tot ce auzi, vezi sau citești. E bine  ai îndoieli.
▪ Salută cu bucurie lecțiile de viață pe care le primești! ”Niciodată” e relativ. Fii flexibil!
▪ Stabilește-ți valorile de la care  nu te abați! Ține-te de ele!
▪ Nu lăsa orgoliul  te domine! Tu poți fi cel mai mare dușman al tău. Dar și cel mai bun prieten.
▪ Când nu știi ce să faci, schimbă perspectiva! Sau cere ajutor – e un semn de putere.
▪ Acceptă că nu totul este despre tine și că lumea nu se învârte în jurul tău! Cuvântul cel mai plictisitor în orice limbă este ”EU” . E monoton  auzi la nesfârșit pe cineva vorbind despre propria persoană.
▪ Cunoaște-ți valoarea! Învață  vinzi și să negociezi!
▪ Învață  comunici!
▪ Construiește relații sănătoase! Oamenii sunt mai importanți decât lucrurile. Relațiile sunt mai prețioase decât orice bun material ai putea dobândi.
▪ Nu-ți fie teamă s-o dai în bară! Toți am eșuat la un moment dat. Important e ce ai învățat. Apoi învată cum  faci bine!
▪ Nu-ți fie teamă  te arăți vulnerabil! Nimeni nu iubește perfecțiunea, ci umanul din ceilalți.
▪ Nu trebuie să-ți iubești mereu jobul, dar iubește ceea ce faci!
▪ Concentrează-te pe cum  ajuți oamenii, nu pe cum te privesc ceilalți!
▪ Ai grijă de emoțiile tale! Nu trebuie  reacționezi mereu așa cum te simți! 
▪ Nu considera sănătatea ca ceva de la sine înțeles! Nu există înlocuitori pentru aer curat, sport și mâncare sănătoasă.
▪ Ești elev toată viața. Never stop learning!
▪ Nu uita de visele tale. Persistența te va aduce mai aproape de a le îndeplini, chiar dacă asta poate dura. Nu te rătăci de tine!
▪ Fii un om de onoare! Cuvintele și faptele tale bune te vor însoți toată viața.
▪ Fă experiențe din orice este important pentru tine. Sunt singurele cu care vei rămâne.

Antreprenori de 10- DAN SOUCA

Cu și despre oameni- Dan este acel antreprenor conștient de impactul pe care ceilalți l-au avut în materializarea visurilor lui. Treptat, și-a dezvoltat  capacitatea de a-și cultiva hotărârea și determinarea pe care, mai apoi, le-a transformat într-un stil de viață pe care ni-l va defini chiar el.

A făcut trecerea de la domeniul hotelier la cel culinar, învățând, astfel, ce înseamnă o afacere de familie. În interviul de mai jos, vei afla mai multe detalii despre provocările pe care le-a întâmpinat, principiile după care se ghidează, dar și ce sfaturi are pentru cei care aleg să se avânte în mediul antreprenorial.

1. Poți să ne spui câte ceva despre ceea ce te-a determinat să alegi această carieră? Cum te identifici cu postul de manager al unei afaceri? Care sunt aspectele care te determină să iubești ceea ce faci?

Aș începe acest interviu prin a spune că nu aș numi ,,carieră”  drumul pe care l-am ales. I-aș spune mai degrabă ,,stil de viață”. Asta sunt eu, și asta face parte din mine. Într-adevăr, trebuie să recunosc că nu a fost de la început așa. În perioada adolescenței îmi amintesc că îmi doream să devin ,,bancher”. Habar nu aveam ce implică sau ce aș fi avut de făcut, însă mai târziu am auzit termenul de “antreprenor”, și am realizat ceea ce mi-ar plăcea să fac.

Nu mă identific deloc cu poziția unui “manager”. Am fost unul din norocoșii care a ajuns destul de repede într-o astfel de poziție. Poziție pentru care m-am pregătit inclusiv în facultate, dar mi-am dat seama că nu sunt deloc priceput la asta și am renunțat destul de repede.

Henry Ford spunea că nu e nevoie să ocupi o poziție pentru a fi lider. Nu voi ține niciodată de un scaun în momentul în care aș simți că nu mai pot inspira oamenii de lângă mine. Asta e cel mai important lucru pentru mine și îmi doresc ca fiecare persoană care lucrează alături de mine să lucreze la propriul său vis.

2. Care a fost viziunea initială  asupra business-ului pe care l-ai dezvoltat? Ce strategie de diferențiere ai abordat?

Vorbind despre “THE CRUNCHERY” viziunea mea este să creez un ecosistem în care fiecare parte integrantă să prefere colaborarea cu acest brand. În ce privește angajații, să fie mândri că lucrează într-o asemenea companie, clienții să se îndrăgostească de produsele noastre, iar furnizorilor și colaboratorilor noștri să le facă plăcere să lucreze cu noi.

sigla

Sincer, la început nu am știut prin ce ne vom diferenția într-o piață atât de concurențială. Am muncit mult pentru a scoate în piață produse cât mai bune, iar direcția ne-au insuflat-o clienții noștri. Încet, încet ne-am dat seama înspre ce ne îndreptăm, și unde ne dorim să ajungem în următorii ani.

3. Ce provocări ai întâmpinat pe parcurs și cum le-ai depășit? În ce anume ai descoperit o sursă de motivație?

Fiind un business de familie, cred că asta e cea mai mare provocare. E extrem de greu să destructurezi o ierarhie în care ai crescut și să reușești să construiești una nouă, însă tot cu acei oameni. Obișnuit fiind ca mama și tata să “dea ordinele” acasă, imaginează-ți cum e să îi spui acum tatălui că îți dorești, că tu ești cel care vrei să preia frâiele și să se retragă, păstrându-și doar o poziție de consilier?! E foarte greu, însă îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru familia mea și pentru că am reușit să comunicăm atât de eficient pentru a face ca lucrurile să funcționeze.

Găsesc motivație în absolut orice. În natură, în oameni, în tot. Îmi place să văd întotdeauna partea plină a paharului în fiecare lucru. E un lucru atât de sănătos! Vă îndemn și pe voi!

4. Poți să ne dai câteva informații despre cum ți-ai gestionat sarcinile și timpul, în așa fel încât să reușești să activezi în mai multe domenii? Cum gestionezi cele două afaceri pentru a obține un succes?

În acest moment nu dețin mai multe business-uri. Primul pe care l-am pornit a fost în domeniul hotelier, business pe care l-am și vândut între timp.

Cel de-al doilea a venit în urma contactului meu cu zona de business în food area. Mi-a plăcut întotdeauna bucătăria și dacă am putut îmbina și bucătărie și business am zis de ce nu?! Dar am ales să aducem un concept nou în România, un concept de “meal kit”, iar românilor încă le este necunoscut acest concept. E nevoie de mult timp și resurse pentru a crește un astfel de business, așadar l-am pus pe hold. Cred în continuare în acest proiect, însă nu dispun nici de timpul, nici de resursele necesare educării unei piețe ca și cea din România. Prin urmare am decis să schimbăm puțin macazul și așa a apărut “THE CRUNCHERY – pizza burgers pasta

Despre gestionarea timpului și a sarcinilor nu știu dacă poate fi vorba în condițiile unui start-up. Ce vreau să spun e că, dacă dormi aproximativ 7, 7 ore și jumătate, toate celelalte le lucrezi. Nu mai există weekend-uri sau concediu, program de la 9 la 17 sau alte lucruri de genul acesta.

Cât despre sarcini, pot să vă spun că ești nevoit să faci de toate. De la tăiat ceapă, până la contabilitate, relații cu furnizori, angajări și toate lururile pe care într-un business matur le găsești organizate pe departamente.

5. Care sunt principalele tale atribuții ca manager? Există o echipă în spate pe care o coordonezi în bunul demers al afacerii?

Cum spuneam și mai sus, am reușit să construim o echipă (sau o mini echipă, deocamdată) foarte puternică și dedicată. Suntem într-o continuă căutare de oameni care să ni se alăture pentru a construi un business puternic în România și, de ce nu, chiar și internațional.

În ce privește atribuțiile mele, încep să ies ușor, ușor din activitățile operaționale și să mă îndrept spre direcția care îmi surâde cel mai mult: dezvoltarea!

6. Câți ani de muncă stau la baza stadiului actual al afacerilor?

Am început să lucrez foarte devreme. Având joburi de vară încă din clasa a 9-a, iar primul full-time job a fost la o săptămâna după susținerea examenului de bacalaureat. Ascensiunea mea din punct de vedere profesional a început de la recepționer de noapte în cadrul unui hotel la manager de hotel în aproximativ 5 ani. Timp în care am reușit să deschid și prima mea afacere cu apartamente de închiriat în regim hotelier.

Până astăzi, cred că se pot număra aproximativ 10 ani de “pregătire profesională” înspre calea antreprenoriatului.

7. Din punctul tău de vedere, care sunt beneficiile unei afaceri în artele culinare? Prin ce se diferențiază sau cu ce este mai palpitantă decât celelalte domenii?

Sunt câteva lucruri foarte interesante care au loc cu preponderență în afacerile de food.

Din perspectiva unui tânăr neinițiat încă într-un loc de muncă, consider că a lucra în bucătărie e o sursă uriașă de dezvoltare. Acolo înțelegi cu adevărat ce înseamnă munca în echipă, lucru în condiții de stres (că tot citești asta pe tot felul de anunțuri de angajare), organizare, eficientizare s.a.

Toate aceste lucruri te dezvoltă enorm din punct de vedere personal.

Din perspectiva unui om de business, zona de food e cea pe care probabil și-ar dori-o orice antreprenor (exceptând zona operațională care îi face pe cei mai mulți să renunțe la astfel de afaceri). Dincolo de asta însă, acest tip de afacere aduce următoarele beneficii:

  • Cashflow întotdeauna pozitiv ( în cazul în care nu e așa înseamnă că acel business nu funcționează și că va dispărea cât mai curând);
  • Posibilitatea utilizării creditului comercial;
  • ROI (Return On Investment) destul de rapid;
  • Investiții nu foarte mari.

8. Ai simțit vreodată că toate sacrificiile au fost în zadar? Ți-ai dorit să renunți la activitatea desfășurată? Consideri că momentele de cumpănă au un rol definitoriu în atingerea succesului profesional?

Ca și în viața de zi cu zi, ai parte de zile bune sau de zile mai puțin bune. E la fel și aici. Uneori simți că faci lucruri în zadar și nu găsești soluții la problemele cu care te confrunți. E foarte important să conștientizezi în ce stadiu te afli și ce ai de făcut, iar pentru asta e nevoie să te retragi puțin pentru a vedea întreaga pădure, nu doar copacii. Poți face asta transpunându-te în diferite perspective sau stând de vorbă cu oameni cu experiență în domeniul respectiv.

9. Cât de importantă este susținerea venită din partea celor apropiați în acțiunile tale?

Cred că e cea mai importantă resursă de care are nevoie un antreprenor. Cei apropiați lui să creadă în visul lui și nu doar să creadă, ci să îl și susțină în asta.

10. Dacă ar mai exista posibilitatea de a alege din nou  drumul carierei dvs, ați proceda diferit?

Aș alege tot ceea ce fac astăzi și anume calea antreprenoriatului, însă cu siguranță aș face lucrurile diferit.

11. Ce sfaturi le-ai oferi celor care au intenția de a-ți călca pe urme în inițierea unei afaceri?

Întotdeauna spun oamenilor să aibă curaj, să creadă în visurile lor și să muncească la asta începând de ACUM!

12. Se spune că succesul este 1% talent și 99% muncă. Ce părere ai? Ce înseamnă pentru tine un om de succes când vine vorba de carieră?

Sunt total de acord! Poți avea talent în multe domenii, însă în antreprenoriat nu cred că poate fi vorba de talent. În schimb cred că e vorba de muncă, iar în urma acesteia vine și experiența care te face să iei decizii tot mai bune și să fii tot mai bun în ceea ce faci.

10 recomandări de lectură

Sesiunea a trecut, la fel și restanțele, iar soarele nu uită să ne bucure în fiecare zi. E vară- asta înseamnă că înlocuim suporturile de curs și cărțile greoaie de la facultate cu cele citite pentru relaxare, pentru că lectura nu se va demoda niciodată.

Sunt cărți care fie te fac să-ți pui întrebări cu privire la viață sau îți redefinesc principii, fie îți pun în față o realitate dură a zilelor noastre, despre care nu erai conştient/ă. Așadar, am citit, am analizat, am tras concluzii, şi am adunat cele mai promiţătoare cărți într-o listă special creată pentru tine, în care vei regăsi subiecte care variază de la dezvoltare personală, până la  conflicte interasiale sau realități în care religia definește drumul în viață.

1. Mentalitatea învingătorului

Autorul acestei cărți, Carol S. Dweck, activează în domeniul psihologiei și, de-a lungul carierei, lansează o teorie conform căreia mentalitatea oamenilor este fie flexibilă, fie rigidă. Cartea propune dezvoltarea acestor termeni în amănunt. Un mare plus al acesteia este că fiecare idee teoretică este însoțită de un exemplu concret, care te ajută să o pui în practică. De asemenea, vei realiza de ce unii oameni nu evoluează niciodată, și îi vei putea identifica cu ușurință.

2. Atitudinea este totul, de Jeff Keller

Cartea este bazată pe ideea menţionată și în subtitlu: “Schimbă-ți  atitudinea, și îți vei schimba viața”. Este, de altfel, un bestseller care te va umple de optimism, și în care vei descoperi 12 principii care îți vor demonstra că totul ține de atitudine și de capacitatea de a te imagina în postura de învingător. Este o lectură de 2-3 ore, care se parcurge ușor și, la fel ca “Mentalitatea Învingătorului”, are multe exemple reale, din viaţa oamenilor de succes.

3. Mecdonalizarea Societății, George Ritzer

Este o carte interesantă, care te captivează încă de la primele pagini. Subiectul principal constă în descrierea unui sistem complex și analitic, care ajută tinerii să înțeleagă realitatea lumii în care au crescut, trăiesc și vor trăi în continuare.

4. Puterea prezentului, de Eckhart Tolle

Este genul de carte care merită citită și recitită, pentru că sigur vei găsi ceva nou, care îți va schimba o perspectivă sau convingere de viaţă. Cu o complexitate aparte, conținutul acesteia aduce în discuție termeni precum “iertare”, “conștientizare” sau “stare de prezență”. Ce înseamnă aceste concepte, la ce te ajută și cum le aplici în viața reală, vei descoperi parcurgându-o.

 5. Să ucizi o pasăre cântătoare, de Harper Lee

 Este un roman clasic, care descrie realitatea anilor ’30 din Sudul Statelor Unite ale Americii, în care culoarea pielii îți hotăra soarta. Cartea surprinde întâmplările neobișnuite din viața unui avocat și a familiei sale, după ce a apărat un bărbat de culoare neagră acuzat de viol împotriva unei tinere de culoare albă.

6. Mic dejun la Tiffany, de Truman Capote

Este un microroman, al cărui autor pune pe hârtie, printr-o manieră minimalistă, stilul de viață solitar și haotic pe de insula Manhattan din orașul New York. Firul poveștii urmărește apropierea dintre autor și o fată misterioasă, Holly Gothly, despre care și-a amintit că a cunoscut-o cu 15 ani în urmă, când era vecina acestuia într-un bloc din New York.

7. Dumnezeu explicat într-o cursă de taxi, de Paul Arden

 Printr-o metodă neconvențională și fermecătoare, autorul reușește să clarifice întrebările asupra unui subiect, care este cunoscut pentru modul în care a stârnit mintea umană- Dumnezeu. Având doar 128 de pagini pline de ilustrații, cartea este bună de pus în rucsac și de citit în taxi.

8. Eu sunt Malala, de Malala Yousfazai

Cartea este construită din perspectiva Malalei care, prin cuvintele sale, transmite durerea sufletească provocată de gândul că încă mai sunt copii cărora le este interzis dreptul la educație. Chiar și atunci când talibanii pun stăpânire peste ținutul musulmanilor, fata alege să-și facă opinia publică, și luptă pentru dreptul la libertate și educație. Aceasta supraviețuiește unei împușcături în cap, iar în anul 2014 câștigă Premiul Nobel pentru Pace.

9. Tată sărac, tată bogat, de Robert T. Kiyosaki        

Prin experiența dobândită, autorul transformă cartea într-o Biblie a educației financiare, în care combate mituri precum “trebuie să câștigi mult pentru a te îmbogăți”, “dacă ai o casă ești înstărit”, și le arată părinților de ce nu se pot baza pe sistemul de învățământ. De asemenea, definește activele și pasivele și arată cum funcționează aceastea.

10. Saga favoritelor, de Jean des Cars

Prin titlu, autorul face referire la femeile care se bucură de favorurile unei persoane de rang înalt. Astfel, cartea adună cele mai influente femei de-a lungul timpului, care au exercitat o putere politică, economică sau artistică, și au obținut rezultate fie favorabile, fie dezastruoase. În carte sunt sintetizate 18 portrete de femei care au influențat cursul istoriei- în bine sau în rău.

Sperăm că lista pregătită ți-a stârnit interesul pentru cel puţin o carte și, mâine dimineață înainte să-ți bei cafeaua, te vei abate din drum la cea mai apropiată librărie pentru a o achiziționa. Spune-le și prietenilor tăi despre articol, sigur le vei face ziua mai frumoasă.

Articol redactat de: Cătălina Babei

BLC marchează primăvara cu evenimentul Lady Today, Business Lady Tomorrow

Odată cu sosirea primăverii, suntem bucuroase să te invităm la noua ediție a evenimentului „Lady Today, Business Lady Tomorrow ”, un eveniment cu tradiție, marca Business Ladies Club.

Cea de-a 7 ediție „Lady Today, Business Lady Tomorrow ” va avea loc în data de 30 Martie 2019 și îţi aduce în prim-plan speakeri renumiți, meniți să te inspire și să te motiveze atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. Tot ce trebuie să faci este să bifezi data în calendar şi să ne onorezi cu prezenţa, iar noi te vom onora cu restul: speaker de calitate, informaţii utile din aria afacerilor, strategii de business care te vor ajuta să ţinteşti inevitabil spre succes, dar şi experienţe de viaţă, menite să îţi proiecteze o imagine mai realistă asupra viitorului.

Aşadar, dragă lady, de ce să fii prezentă la eveniment?

Ei bine, regăseşti mai jos câteva argumente valide care te vor convinge necontenit:

  • Temele abordate te vor ajuta să descoperi care este secretul unei afaceri de success;
  • Vei afla de la profesioniști cum se realizează în mod corect o negociere sau cum să îți promovezi o idee de business;
  • Informaţiile de calitate şi atitudinea plină de profesionalism vor sta la baza acestui eveniment;
  • Te vei confrunta în mod direct cu persoane care au în spate o vastă exerienţă în lumea afacerilor;
  • Le vei putea adresa întrebări, pentru a-ți clarifica anumite aspecte sau chiar vei avea ocazia să îi contactezi;
  • Ideile și sfaturile preluate de la speakeri te pot ajuta să îmbunățești eficient activitatea ta pe viitor;
  • Acestia te vor inspira şi te vor încuraja să construieşti cu încredere bazele viitoarei tale afaceri de succes;
  • Este o ocazie bună de a cunoaște noi persoane și de a-ți extinde atât viaţa socială, cât şi cea profesională;

Dacă am reușit să îți atragem atenția, te așteptăm cu drag în data de 30 Martie, la The Office, Cluj Napoca.

Prețul unui bilet de participare este accesibil fiecăreia dintre noi, respectiv:

~ 45 Ron pentru studente

~ 60 Ron pentru non-studente

Mai mult decât atât, îţi poţi achiziționa biletul la eveniment până în data de 15 Martie, profitând  de oferta “Early Bird” :

~ 35 Ron pentru studente

~ 50 Ron pentru non-studente

Rezervă-ți biletul aici

REMINDER!!!

* Înscrierile se pot face până în data de 28 MARTIE 2019, ora 20:00.

** Taxa de participare se achită:

~ în perioada 4-8 MARTIE la standul BLC din cadrul FSEGA

~ printr-un mesaj pe pagina noastră, pe care o poţi accesa aici

~ în ziua evenimentului

Stay tuned!

,,Opportunities don’t happen, you create them!”

Redactat de: Antonia Daniela